۰
plusresetminus
بررسی مشکلات مهم استان در آستانه سفر هیئت دولت به فارس «2»

«کمربندی شیراز» عامل 10 درصد مرگ و میر شهروندان و 30 درصد تصادفات شهری/ دولت یازدهم برای رفع بزرگترین معضل شهری شیراز چه برنامه ای دارد؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
حقدل رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت: کمربندی شیراز در شرایط فعلی در دل شهر قرار گرفته و بیش از 30 درصد تصادفات و 10 درصد مرگ و میرهای این شهرستان مربوط به این کمربندی است.
«کمربندی شیراز» عامل 10 درصد مرگ و میر شهروندان و 30 درصد تصادفات شهری/ دولت یازدهم برای رفع بزرگترین معضل شهری شیراز چه برنامه ای دارد؟
حافظ نیوز/ حمید نظری - کمربندی در اصطلاح شهرسازی، رینگ مواصلاتی است که بدون آنکه وارد محیط شهری شود از کنار آن عبور کرده و شرایط رفت و آمد وسائط نقلیه سنگین را بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان و ترافیک شهری، فراهم می آورد. طرح کمربندی سراسری شیراز نیز همانند بسیاری دیگر از کمربندی های شهرهای مختلف استان فارس، پس از گذشت یک دهه و توسعه شهری، هم اکنون به همه چیز شباهت دارد جز کمربندی!
کمربندی اصلی شیراز که از جاده شیراز - مرودشت و منطقه رکن آباد آغاز شده و در ادامه با عبور از مناطقی چون جوادیه، بلوار میرزای شیرازی و بزرگراه آیت الله حسینی الهاشمی، به شهرک صنعتی شیراز و منطقه جنوب شیراز امتداد میابد هم اکنون از اصلی ترین مخاطرات شهری شیراز محسوب می شود.
بسیاری از شهرک های اقماری شیراز بر خلاف اصول مسلم و اولیه شهرسازی به صورت غیر ایمن در حاشیه این کمربندی که محل عبور وسائل نقلیه سنگین است بنا شده اند. شهرک هایی چون جوادیه، حسین آباد، باهنر، ورودی مجتمع های آپارتمانی بزرگراه حسینی الهاشمی، شهرک های والفجر، باهنر، رزمندگان، فرهنگیان، رضوان، میانرود و ... که بخش قابل توجهی از جمعیت شیراز را در خود جای داده اند.
متاسفانه روزی نیست که این کمربندی، جان شهروندان شیرازی را به خطر نیاندازد و روزی نیست که پزشکی قانونی شیراز، اقدام به ثبت فوتی بر اثر سوانح رانندگی روی داده در این کمربندی نباشد.
شهردار منطقه 6 شیراز چندی پیش با بیان اینکه اداره راه برای اطراف کمربندی 30 متر حریم در نظر گرفته اظهار داشت: تعداد زیادی از املاک مردم که دراین حریم است بلاتکلیف می‌باشد. وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بحث عدم رسیدگی به مشکلات اطراف کمربندی به شهرداری مربوط می‌شود گفت: اگر چه کمربندی شیراز در محدوده شهر قراردارد، اما ضوابط راه‌های بین شهری بر آن حاکم است و تا زمانیکه این ضوابط بر آن حاکم باشد نظارت بر آن از سوی ما امکان پذیر نیست.
از سوی دیگر روز گذشته حقدل رئیس شورای شهر شیراز اظهار داشت: کمربندی شیراز در شرایط فعلی در دل شهر قرار گرفته و بیش از 30 درصد تصادفات و 10 درصد مرگ و میرهای این شهرستان مربوط به این کمربندی است.
حال و در شرایطی که یکی از بزرگترین بحران های حوزه شهری شیراز را باید کمربندی پرخطر و حادثه ساز این شهر دانست، انتظار می رود با سفر هیئت دولت به فارس، این معضل بزرگ شهری که در حوزه فعالیت ها و اختیارات دولت می باشد هرچه سریعتر مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گیرد و عملیات ایمن سازی آن آغاز گردد.

منابع خبری: فارس - شیراز 1400
کد مطلب : ۶۴۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سهیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
: حالا یک تریلی بامحموله ترافیکی از بندرعباس میخواد بیاد اصفهان.
مسیرش کجاست؟
از تمام خط برش این شهرک ها باید بگذره و در نهایت داخل گره ترافیکی میدان رودکی ( تقاطع همت و سیمان) تا جنب شهرداری منطقه شش ترافیک بشه.
حالا حساب کنید ماشین سنگین داخل دو لاین ،ملت هم عجله دارند و میان پشت سر هم تصادف سریالی نتیجه چه میشه؟
بسته شدن ساعت ها این جاده اصلی.چون مسیر جایگزین ندارد.
شما از پل فسا بسمت اکبر اباد. همین تقاطع شهرک بهار ، میدان پارسه، سروش، همت جنوبی، اپارتمان های فرهنگ شهر ، معالی اباد ، دینکان چقدر سواری میاد داخل این جاده.
این الان تعریفش دیگه کمربندی نیست.
شده یک جاده ی شهری که تریلی ، کامیون شهری ، خط واحد ، سواری ، موتورسیکلت و از همه بدتر مسیر عبور عابرینی که از این جاده میخوان عبور کنن .