۰
plusresetminus

شکار پهپاد آمریکایی توسط سپاه صحت دارد؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
اخیراً مطلبی جعلی با عنوان شکار یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
شکار پهپاد آمریکایی توسط سپاه صحت دارد؟
به گزارش حافظ نیوز به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

اخیراً مطلبی با عنوان شکار یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مطلب فوق را در ادامه می‌خوانید: «بازهم افتخاری دیگر برای ایران، شیر مردان سپاه پاسداران شکار پهباد فوق پیشرفته ام کیو یک سی را در صحرای در نزدیکی سیستان بلوچستان نشاندند».

 
**واقعیت**

آیا براستی شکار یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی صحت دارد؟! واقعیت این است که تصویر فوق مربوط می‌شود به «سقوط پهپاد آمریکایی در عراق».

 العالم در خصوص سقوط این پهپاد آمریکایی نوشت بر اساس بیانیه پنتاگون، هواپیمای مزبور از نوع «ام کیو – 1» که مأموریت آن جمع  اطلاعات در سوریه و عراق بود روز 16 ژوئیه به علت نقص فنی در آسمان این شهر سقوط کرد. سومریه نیوز خاطرنشان کرد، در بیانیه با اشاره به اینکه سلاحی در این هواپیما نبود، آمده است پنتاگون در حال هماهنگی با مقام‌های عراقی برای بازگرداندن این هواپیماست.

پلیس استان المثنی نیز اعلام کرده است که: این پهپاد آمریکایی در صحرای سماوه سقوط کرده علت آن بنا بر اطلاعات اولیه نقص فنی است.

 
کد مطلب : ۹۰۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما