۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری:

شیراز،کریدور تردد وتبادل

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲
براساس اعلام رسمی فیفا،از امروز تا آغازجام جهانی فوتبال 2022 قطر ۱۰ماه و تاپایان این مسابقات ۱۱ماه زمان وفرصت طلایی برای همه کشورهایی که به تحولات مهم منطقه ومنافع  این رویداد چند وجهی ورزشی فرهنگی اقتصادی و سیاسی بین المللی چشم دوخته اند* باقی مانده است.
شیراز،کریدور تردد وتبادل
به گزارش حافظ خبر، قیمت بلیط این رقابتها در مرحله گروهی از۶۹ تا ۲۲۰ دلار ودر دیدارفینال از ۶۰۴ تا۱۶۰۰ دلار است که در برداشت تخمینی اولیه پیش بینی می شد بیش از یک میلیون نفر گردشگر ورزشی برای تماشای  این مسابقات به قطر سفر نمایند،سهم کشور ما با احتمال پیروزی وراه یابی تیم ایران 300هزارنفر در نظر گرفته شده  بود.
فقط در۲۴ساعت اولیه که پنجره سایت خریدبلیت جام جهانی بازشد، بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از سوی همه کشورها ثبت‌نام بلیت انجام شدو روند نام نویسی همچنان ادامه دارد و تاکنون بیشترین خریدبلیت ازسوی کشورهای قطر، آرژانتین، مکزیک،ایالات متحده امریکا، امارات، انگلیس، هند، عربستان، برزیل وفرانسه بوده است.
با توجه به افزایش ۲۲ درصدی پاداش تیم‌های راه یافته به جام جهانی از سوی فیفا ۱۲ ونیم میلیون دلار، معادل تقریبا ۳۲۴ میلیارد تومان در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار می‌گیرد.
با یک حساب وکتاب ساده  ونیم نگاهی به اعداد وارقام نجومی ورودی های مالی اولیه وسایرهزینه هایی که هر مسافرورزش دوست می بایست برای دیدن  این تورنمنت  ورزشی در مدت اقامت خود پرداخت نماید، باید به هوشمندی قطری ها برای انتخاب این مسیر تجاری و سرمایه گذاری آینده نگر و سرتاسر شود آن،آفرین گفت.
قطری ها در دریافت میزبانی این دوره نیز شاهکار کردند و بالاترین سطوح حاکمیتیشان به موضوع که دیگر حیثیتی شده بود ورود کردند و با بکاربستن همه لابی ها،ثروتها و رسانه هایشان، میزبانی این مسابقات را  از چنک رقبای قدری همچون  آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا ربودند ، آنهم در شرایطی که همگان به دلیل وسعت کم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی، شانس سایر نامزدهای میزبانی را بیشتر می‌دانستند.
شیراز با ۴۲ دقیقه فاصله هوایی، نزدیک ترین شهر ایران به قطر ،دارای جذابیت های استثنایی تاریخی، فرهنگی وطبیعی دلفریب و آب وهوای دلنشین و امکانات وظرفیت های اقامتی و خدمات گردشگری ارزان برخوردار از استانداردهای جهانی در مقایسه با سایر مقاصد سفر، توجه هر توریست فرصت شناس وماجراجویی را به خود جلب می نماید تا به صورت توامان ، قبل، همزمان یا بعد از این رقابتها، سفربه سرزمین فارس و شیراز مهدتمدن بشری وامتداد جاده ابریشم را در کوتاه ترین زمان و حداقل هزینه ، باخاطراتی متفاوت وبیادماندنی تجربه نماید.    
با احتساب پیشینه ها، ظرفیت ها،قابلیت هاوآب وهوای مطبوع وچهارفصل ودایما معتدل ومنحصربفرد درمقایسه باهوای گرم حاشیه نشینان خلیج فارس وسایر ویژه گی های ذاتی، شیراز جهانشهرایران زمین،سرزمین فرصت های طلایی را  می توان با فاصله معناداری از سایر رقبا ، به عنوان تنها کریدوردائمی تردد،تبادل وگفتگوی فرهنگها، اقوام، ادیان و ملتهاوبستر مناسبی برای سرمایه گذاری و بازارهای پایدارمنطقه ای و فرامنطقه ای وجهانی دانست وبه سرمایه گذاران داخلی وخارجی به شایستگی معرفی نمود.
جام جهانی 2022فرصت مغتنمی است تابا محوریت بخش خصوصی وظرفیت ها و زیرساخت های شگفتی سازی که فعالین عرصه گردشگری طی سالیان طولانی برایجاد آن همت گمارده اند،در بدبینانه ترین وخوش بینانه ترین وضعیت از هم اکنون با تبلیغات پیشدستانه وهوشمندانه، دست کم توجه ۳تا۵% یعنی ۱۲تا۲۰هزار گردشگر ورزشی که از سایر کشورها به دوحه خواهند رفت را معطوف به دیار باستانی پارس کهن و بسته های پیشنهادی سفر به شیراز توسط دفاترخدمات مسافرتی نمود.
  لازمه رویت این اقبال عمومی ودستآورد مهم وگره گشای اقتصادی، *رفتارها و اقدامات همپوشان ودر هم تنیده ی متولیان رسمی امور در دو بخش دولتی و خصوصی* طی مدت باقی مانده می باشد.
استانداری فارس به عنوان راهبر وسازمان ارشد هماهنگ کننده،سازمانهای تامین کننده وتضمین کننده امنیت شهر و میهمانان دیار میهمان نوازان، شهرداری شیراز وسایر ادارات خدماتی  موثر در ارایه *تصویری چشم نواز وآراسته به مخاطبان جهانی* جهانشهر، انجمن های صنفی گردشگری فارس به عنوان بازیگران و بازیگردانان اصلی این رویداد مهم گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس به عنوان هماهنگ کننده امورمرتبط، *رسانه ملی درنقش رسانه گردشگری*، از طریق شبکه های  ملی و جهانی، *دعوت شایسته و اقنایی از همه مخاطبین جام جهانی 2022به ضیافت شکوهمند شیراز* را عهده دار خواهدبود.
*شیراز  با تم ورزشی به سراغ فراخوان و استقبال میزبانی از گردشگران ورزشی رویدادمهم،تاریخ ساز و فرهنگ ساز مسابقات 2022فوتبال جهان خواهد رفت.*
شایان ذکراست که فارس با بیش از۲۲۵۰۰تخت اقامتی، ۲۱۸دفتر خدمات مسافرتی مرکز استان، ۲۹۳۴ اثر ثبت شده ملی  و کسب رتبه نخست آثار تاریخی کشور ، ۱۲ اثر تاريخي داراي ثبت جهاني ، ۴۰۰ جاذبه طبیعی کم نظیروبیش از۸۴ منطقه نمونه گردشگری، بیشترین و زبده ترین تعداد راهنمایان گردشگری کشور و...، *فارس وشیراز را به مقصد مهم گردشگران داخلی و خارجی تبدیل نموده است.

حسین خبیری
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
تورنمنت درسته