۰
plusresetminus
یادداشت از بهرام سلمانی:

علفزار فیلمی بظاهر واقعی اما با خرده قصه های تکراری

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
علفزار فیلمی بظاهر واقعی اما با خورده قصه های تکراری که در فضای مجازی هرروز شاهد این گونه قصه ها و داستانهای که در جامعه رخ می دهد هستیم .
علفزار فیلمی بظاهر واقعی اما با خرده قصه های تکراری
به گزارش حافظ خبر، قصه های قتل ، تجاوز ، زورگیری ، لاابالی گری بعضی از زنان ، فسادهای سازمان یافته و خانوادگی جرم‌های که در سطح جامعه ایرانی به فراوانی قابل مشاهده است و دادگاه های که بخاطر قوانین دست و پا گیر و جرم های ریزوم درشت و تعریف شده از سوی  دستگاه قضا مردم در راهروهای شلوغ دادگاه ها در رفت و آمد هستند.
در خلاصه داستان «علف زار» آمده است: بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز 
فیلم علفزار با کارگردانی یک جوان فیلم اولی با نام کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان تولید شده است ، این فیلم محصول سال ۱۴۰۰ و در ژانر اجتماعی درباره چند پرونده قضایی ساخته شده است.
در ابتدا باید گفت فیلمنامه محصول چند اتفاق و قصه های است که در گوشه کنار این مملکت اتفاق می افتاد و هرروز هم بیشتر می شود و این بنوعی فروپاشی اجتماعی و نهاد خانواده است  در طرف دیگر قصه ، دستگاه قضا و قضاوت کشور است که در میانه مدیران لابی گر و مردم دادخواه گیر افتاده است قاضی که مشکلات خانوادگیش گرو کشی پرونده شهرداری است که فرزندان و اهل خانواده اش همه در فساد اخلاقی قوطه ور شده و اکنون برای حفظ آبرو دست به هر کاری می زنند.
فیلم بلاحاظ روایت گری و سیر داستان دچار کم و کاستی های است که با قصه های در هم تنیده گرفتار شده همچون که قاضی در میان خیر و شر گرفتار شده است و بنوعی فیلم در  حساب خیرو شر گرفتار است.
 کارگردان با دوربین فیلم بردار تعمدا و هوشمندانه با درشت کردن نماهای از بچه و مخصوصا دختران ؛ عدم امنیت اخلاقی ، امنیت جانی، فکری  و هویت دختر(نداشتن شناسنامه دختر) را گل درشت نشان دهد و بنوعی بدنبال هویت از دست رفته دختران این سرزمین است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۸۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما