یادداشتی از فرزاد وثوقی روزنامه نگار :

امنیت زیر ضربه چاقو

2 شهريور 1401 ساعت 15:45

گزارشگر : منیره خسروبیگ

تحلیل وبررسی اخبار یک اولویت محسوب می‌شود چرا که تکرار  اخبار تکراری موجب بی توجهی مخاطب و گاها قدرت آگاه‌سازی ویا بازدارندگی خود را از دست داده است،کشفیات عظیم پلیس فارس در روزهای گذشته وحتی چند ماه گذشته حکایت از توجه گروه های اجتماعی در کسب درآمد از طرق منع شده دارد. 


به گزارش حافظ خبر، انگار دستگیری و زندان رفتن در راه کسب نان ویا بهتر بگوییم تنها اشتغال باقی مانده در صنعت پرسود قاچاق چندان عیب وعار محسوب نمی شود. زندانی که با صلوات آزاد می‌شود و به ناچار باید به کسب وکار گذشته خود که همان قاچاق است باز گردد. 
مسوولین امر چشم وگوش خود را بسته اند ودر این شیب تند آسیب های اجتماعی حرکتی به مصلحت جامعه بر صفحه پر باخت شطرنج مرگ ندارند. 
تعداد زباله گرد ها روبه فزونی است و زنان نیز در این معرکه آستین همت بالا زده اند.  زباله هایی که بین شهرداری وشهروند منازعه شدیدی ایجاد کرده  وبازدارندگی شهرداری را خنتی کرده است. 

حالا توان پلیس به کشف قاچاق معطوف شده والبته سرقت هایی فراگیر که نمی توان پایانی برای آن فرض کرد.  اقتصاد چمبره فقر زده و اقلیتی در رفاه و اکثریتی را در زحمت وحسرت قرار داده است.
با رشد کشفیات و دستگیری عوامل بزه باید نگرانی در سطح اجتماع را نیز افزایش یافته تلقی کرد.  چرا که با رشد بزه وارتکاب مجدد آن نمی توان به اصول پیشگیری امیدوار بود.
رشد اقتصادی وسرمایه گذاری امیدوار کننده نیست.  علی رغم آمارهای خود ساخته مسوولین اما تولید واشتغال ماهیت بیکاری وانزوای بین المللی را نمایش می‌دهد ودراین انزوا باید شاهد تشدید آسیب وناامنی اجتماعی باشیم هر چند پلیس افتخارش دستگیری چند جوجه قاچاقچی است اما آب از سرچشمه رانت و رانت خواری گل آلود است و سلاح وتریاک را باید در قلب شهرهای بزرگ کشور کشف ومصادره کرد و این سوال مطرح می‌شود که امنیت مرزهای ما در قبال واردات قاچاق تا چه میزان متزلزل و آسیب پذیر است؟


کد مطلب: 26087

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/note/26087/امنیت-زیر-ضربه-چاقو

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir