۰
plusresetminus
یادداشتی از دکتر سید حسام الدین نبوی زاده:

بهترین زمان برای برداشتن لوزه سوم، چه زمانی است؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۹
لوزه سوم در انتهای حلق بینی قرار دارد و نقش آن تأمین ایمنی بدن است، رشد غیرطبیعی لوزه سوم سوراخ‏های پشت بینی را تنگ کرده و موجب تنفس دهانی می شود.
بهترین زمان برای برداشتن لوزه سوم، چه زمانی است؟
به گزارش حافظ خبر، وقتی تنفس هنگام خواب کافی نباشد، بافت ‌های بدن با کمبود اکسیژن مواجه شده و قلب برای جبران، خون بیشتری را پمپاژ می‌کند. این عمل باعث افزایش فشار در قوس آئورت قلب می‌شود که به افزایش فشارخون منتهی می شود. شب ‌ادراری در کودکان واکنشی به این اختلال است.

التهاب لوزه می ‌تواند در تمام سنین رخ دهد و یک بیماری رایج در کودکی است. این بیماری اغلب در کودکان در سنین پیش از مدرسه تا اواسط نوجوانی تشخیص داده می‌شود. علائم آن نیز شامل گلودرد، لوزه‌های متورم و تب است.

لوزه‌ها با باکتری ‌ها و ویروس‌ هایی که از طریق دهان و بینی به بدن وارد می‌شود، مبارزه می ‌کنند. با این حال، لوزه‌ ها نیز در برابر عفونی شدن در اثر این مهاجمان، آسیب ‌پذیر هستند.

التهاب لوزه می ‌تواند در اثر عفونت ویروسی، مانند ویروس سرماخوردگی ساده، یا عفونت باکتریال، مانند گلودرد ایجاد شود.

اغلب بعد از اینکه لوزه‌ ها نمی ‌توانند در برابر میکروب ‌ها از بدن محافظت کنند، آنها را جراحی می‌کنند؛ یا در مواردی که خود لوزه ‌ها برای فرد ایجاد بیماری و اختلال می ‌کند، باید آنها را برداشت.

برداشتن لوزه در موارد خاص از طریق عمل جراحی صورت می ‌گیرد. به عنوان مثال هنگامی که عفونت مکرر رخ می‌دهد یا دیگر روش‌های درمانی پاسخی نمی دهد. بهترین زمان برای برداشتن لوزه‌ درجه سوم زمانی است که در فصل سرما نباشیم، تا لوزه‌ها تحریک نشود و احتمال عفونت و سرماخوردگی وجود نداشته ‌باشد.

در عمل لوزه سوم خطراتی مانند خطرات ناشی از هر جراحی شامل خونریزی و عفونت در محل جراحی وجود دارد. همچنین عوارض نه چندان نگران کننده ای همانند تهوع، استفراغ، بوی بد دهان و مشکلات بلع بعد از جراحی لوزه سوم طبیعی است و بعد از مدتی از بین می رود.

دکتر سید حسام الدین نبوی زاده فوق تخصص آسم و آلرژی کودکان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۵۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما