زمانی که خلاقیت قاچاقچیان گل می‌کند!

2 فروردين 1400 ساعت 5:01

شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که وقتی پلیس تا این حد، بر راه‌ها و جاده‌های فارس کنترل دارد، این حجم بالا از مواد مخدر چگونه به استان وارد می‌شود؟ اگر تا کنون پاسخی نیافته‌اید شاید قاچاقچیان را دست‌کم گرفته باشید!


حافظ خبر - اولین روز سال نو بود و صدای طبل و شیپور نوروزی از رادیو پخش می‌شد. راننده کامیون اما بی‌توجه به موسیقی و حرف‌های مجری رادیو چشمش به جاده دوخته بود. استرس داشت. با اینکه خوب می‌دانست شریک‌هایش کار را به درستی انجام داده‌اند، اما همچنان دلواپس یک «ایست» ناگهانی بود.
البته این دست از رانندگان خوب می‌دانند که با احساسات خود در چنین مواقعی چگونه بازی کنند؛ گاهی لازم است برای فراموش کردن احتمال خطر، فقط با سرپنجه‌های انگشت فرمان کامیون را لمس کنی. هر کدام از آنها استراتژی روحی منحصر به خودشان را دارند؛ بعضی‌هایشان یک‌بند تنقلات می‌خورند تا به مقصد برسند، برخی از فرط ترس تا زمان به مقصد رسید پوست لبشان را با دندان می‌کنند و برخی دیگر هم روش‌های خلاقانه دیگری انتخاب می‌کنند.
البته به هیچ وجه اهمیتی ندارد که راننده کامیونی که روز اول بهار 1400، سنگ آهک بار زده بود و از جاده نی‌ریز می‌گذشت برای مهار ترس و استرس از چه درجه‌ای از خلاقیت برخوردار بوده؛ بالاخره برای مقابله با استرس یک راهی را انتخاب کرده بود.
اما چیزی که اهمیت دارد، این است که شریک‌هایش چه خلاقیتی به خرج داده بودند: آنها درست چند روز پیش از نوروز با هنرمندی تمام سنگ‌های آهک را برش داده بودند و درون آنها را با ماده‌ای سیاه پر کرده بودند؛ ماده‌ای چسب‌ناک و افیونی که احتمالا همه شما نامش را شنیده‌اید یا از نزدیک دیده‌اید: «تریاک».
ترفندهای آقای راننده برای مهار ترس و استرس در انتها فایده‌ای نداشت. کار از کار گذشته بود و دست او برای مأموران رو شد.
سردار «رهام‌بخش حبیبی»، فرمانده انتظامی استان فارس، پایان این ماجرا را که منجر به رو شدن دست راننده قاچاقچی شده بود را اینگونه توضیح می‌دهد که ماموران انتظامي پليس "ني‌ريز" حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، به يك دستگاه كاميون حامل بار سنگ آهن مشكوك شدند و آن را براي بررسي بيشتر به مقر انتظامي دلالت دادند.
 «در بازرسي از اين خودرو، 361 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي جاسازي شده بود كشف شد، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.»
كشف اولين محموله ترياك در سال نو زير بار سنگ آهن، نشان از آن دارد که با هیچ ترفندی نمی‌توان از زیر ذره‌بین حافظان امنیت جامعه مخفی شد؛ حتی اگر قاچاقچیان از بالاترین درجه هوشمندی و خلاقیت برخوردار باشند. فرمانده انتظامی استان فارس در پی اعلام خبر کشف این محموله گفت: پليس در راستاي برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر و مبارزه بي امان با اين پديده شوم، از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.
 سردبیر: سعید دهقانی

 


کد مطلب: 23299

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/report/23299/زمانی-خلاقیت-قاچاقچیان-گل-می-کند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir