نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع)؛ 1-

آیت‌الله ایمانی: سابقه دیرینه فارس در تشیع و عزاداری امام حسین(ع) در اجلاسیه تجلی پیدا کند/ اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع) تجلی «امر به معروف و نهی از منکر» باشد/ تمام هیئت‌های مذهبی و شخصیت‌ها باید درگیر این قضیه شوند

2 شهريور 1394 ساعت 10:30

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: این اجلاسیه باید یک حرکت دانش‌بنیان باشد و اگر کار دانش‌بنیان نباشد و بر مسائل علمی تکیه کامل نداشته باشیم خروجی ما ضعیف خواهد بود.


 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: سابقه استان فارس در تشیع و عزاداری امام حسین(ع) از همه استان‌ها بیشتر است و به همین دلیل باید برگزاری آن با دیگر استان‌ها متفاوت باشد و باید این سابقه دیرینه در این عزاداری و همایش تجلی پیدا کند.

وی تصریح کرد: این همایش باید یک حرکت دانش‌بنیان باشد و اگر کار دانش‌بنیان نباشد و بر مسائل علمی تکیه کامل نداشته باشیم خروجی ما ضعیف خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر محتوای اجلاسیه بالا نباشد آثار فرهنگی به دنبال ندارد و باید غنا در محتوا دیده شود که اتاق فکر می‌تواند این مسئله را بر اساس یک حرکت دانش‌بنیان تأمین کند و آن هزینه‌هایی که داریم باید با محتوا همسنگ باشد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: تمام هیئت‌های مذهبی و شخصیت‌ها باید درگیر این قضیه شوند، مخصوصاً هیئت‌هایی که جوان محور هستند باید در این قضیه ورود پیدا کنند و این حضور هم بدون سعه صدر و تحمل نظرات مخالف امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به مسئله فضای حاکم بر کشورهای منطقه تکلیف نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی طبیعتاً مقداری مشکل‌تر است و همایش پیرغلامان امام حسین(ع) یک نماد بین‌المللی است که همه نمایندگان کشورها و جمعیت‌های مختلف حضور دارند لذا باید از نظر مسائل امنیتی پیش‌بینی‌های دقیق و لازم در این عرصه مورد نظر باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری بیان داشت: اصلا هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است و باید این همایش تجلی از امر به معروف و نهی از منکر باشد.


کد مطلب: 10177

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10177/آیت-الله-ایمانی-سابقه-دیرینه-فارس-تشیع-عزاداری-امام-حسین-ع-اجلاسیه-تجلی-پیدا-کند-پیرغلامان-حسینی-امر-معروف-نهی-منکر-باشد-تمام-هیئت-های-مذهبی-شخصیت-ها-باید-درگیر-این-قضیه-شوند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir