تشریح دستاوردهای جهاد کشاورزی فارس؛

قاسمی: افتتاح سه پروژه بزرگ آب و خاک با اعتبار بیش از 103 میلیارد تومان/ ضرورت حرکت به سمت بهره‌وری آب

4 شهريور 1394 ساعت 11:44

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری‌های نوین تحت فشار است.


به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت سه پروژه بزرگ آب و خاک کشاورزی فارس با اعتباری بیش از 103 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری‌های نوین تحت فشار است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در سطحی بیش از 23 هزار و 754 هکتار برای یک هزار و 590 بهره‌بردار بخش کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حرکت به سمت بهره‌وری آب امری ضروری است افزود: با اجرای این پروژه‌ها بیش از 50 میلیون متر مکعب آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود که این امر خود بیان‌گر مصرف بهینه منابع و حرکت در راستای بهره‌برداری پایدار از منابع موجود است.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی استان تأکید و بیان کرد: مدیریت منابع آب و حوزه‌های آبخیزداری نیاز اصلی بخش کشاورزی است و مدیریت منابع آب نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت در این بخش دارد و چنانچه تمام معیارهای اقتصادی انجام گیرند رونق بخش کشاورزی حتمی است‌.

وی با اشاره به برنامه تحول در بهره‌وری آب استان بیان کرد: طرح تحول بهره‌وری آب نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.


کد مطلب: 10258

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10258/قاسمی-افتتاح-سه-پروژه-بزرگ-آب-خاک-اعتبار-بیش-103-میلیارد-تومان-ضرورت-حرکت-سمت-بهره-وری

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir