۰
plusresetminus
تشریح دستاوردهای جهاد کشاورزی فارس؛

قاسمی: افتتاح سه پروژه بزرگ آب و خاک با اعتبار بیش از 103 میلیارد تومان/ ضرورت حرکت به سمت بهره‌وری آب

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری‌های نوین تحت فشار است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت سه پروژه بزرگ آب و خاک کشاورزی فارس با اعتباری بیش از 103 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: این پروژه‌ها در زمینه‌های تجهیز و نوسازی اراضی، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری‌های نوین تحت فشار است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در سطحی بیش از 23 هزار و 754 هکتار برای یک هزار و 590 بهره‌بردار بخش کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حرکت به سمت بهره‌وری آب امری ضروری است افزود: با اجرای این پروژه‌ها بیش از 50 میلیون متر مکعب آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود که این امر خود بیان‌گر مصرف بهینه منابع و حرکت در راستای بهره‌برداری پایدار از منابع موجود است.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی استان تأکید و بیان کرد: مدیریت منابع آب و حوزه‌های آبخیزداری نیاز اصلی بخش کشاورزی است و مدیریت منابع آب نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت در این بخش دارد و چنانچه تمام معیارهای اقتصادی انجام گیرند رونق بخش کشاورزی حتمی است‌.

وی با اشاره به برنامه تحول در بهره‌وری آب استان بیان کرد: طرح تحول بهره‌وری آب نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
کد مطلب : ۱۰۲۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما