نماینده مردم لارستان در مجلس

در فاضلاب شهری لار سالانه ۹ میلیون متر مکعب آب بازیافت می‌شود

8 شهريور 1394 ساعت 17:25

نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح فاضلاب شهری لار بنابر محاسبات صورت گرفته سالیانه ۹میلیون متر مکعب آب قابل بازیافت است که باید برای آن خریدار تضمینی وجود داشته باشد.


به گزارش حافظ نیوز، جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با اشاره  به اجرای طرح فاضلاب شهری لار اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب BOT اجرا می‌شود و سرمایه‌گذار همه هزینه اجرای طرح را تقبل کرده و بابت آن برای مدت معینی آب‌های استحصال شده را تملک می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح در مراحل نهایی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار در آخرین اقدام خود توانسته هزار میلیارد ریال از صندوق ملی توسعه برای اجرای طرح‌های فاضلاب تخصیص دهد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ‌کرد: در صورتی مجوز لازم برای اجرای طرح فاضلاب شهری صادر می‌شود که برای آب استحصال شده، خریدار تضمینی وجود داشته باشد.

جعفرپور بیان کرد: در طرح فاضلاب شهری لار بنابر محاسبات صورت گرفته سالیانه 9میلیون متر مکعب آب قابل بازیافت است که باید برای آن خریدار تضمینی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تاکنون سازمان مناطق ویژه اقتصادی موافقت اصولی خود را برای خرید تضمینی آب اعلام و شهرداری لار نیز برای مصارف آبیاری درختان و فضای سبز شهری با تیم سرمایه‌گذار مذاکره کرده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره شهرداری با تیم سرمایه‌گذار نیاز به تایید شورای شهر دارد خاطرنشان کرد: پس از تایید شورای اسلامی شهرلار، میزان 2 میلیون متر مکعب از آب حاصل به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به مصارف دیگر آب حاصل تصریح کرد: از آب به دست آمده می‌توان پس از تصفیه در زمینه کشاورزی و احداث باغ شهری‌های جدید یا آبیاری باغ شهری‌های موجود استفاده کرد.

جعفرپور افزود: علاوه بر این‌ها قرار است با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی لارستان، زمین‌هایی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد تا به کشت محصولات متنوع گلخانه‌ای و کشاورزی به وسیله آب‌های به دست آمده اقدام کند.

وی خاطرنشان‌کرد: به زودی از سوی سرمایه‌گذار تیمی برای مکان‌یابی و جانمایی زمین‌های مورد نیاز به لارستان سفر می‌کنند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی این مراحل از جمله انتخاب سرمایه‌گذار و نیز پیگیری‌های لازم برای خرید تضمینی آب توسط سازمان مناطق ویژه اقتصادی و هماهنگی سرمایه‌گذار با مسئولان شهرستان توسط دفترنماینده صورت گرفته است.

جعفرپور گفت: امید است اجرای این طرح و با استفاده از آب‌هایی که تاکنون هدر می‌رفت فضای سبز شهری و تولیدات کشاورزی در لار افزایش یابد و صنایع نیز رونق گیرد.


کد مطلب: 10442

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10442/فاضلاب-شهری-لار-سالانه-۹-میلیون-متر-مکعب-آب-بازیافت-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir