آیت‌الله ایمانی:

حوزه‌های علمیه در فارس باید مفاخر گذشتگان را تداعی کنند و افکار دانشمندان بزرگ را یادآور باشند

14 شهريور 1394 ساعت 15:39

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: فارس از استان‌های بسیار قدیمی است که با فکر و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده است و مسئله عاشورا، غدیر و فقه اهل بیت(ع) برای مردم این دیار ملموس و روشن بوده است.


 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس و اظهار داشت: فارس از استان‌های بسیار قدیمی است که با فکر و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده است و مسئله عاشورا، غدیر و فقه اهل بیت(ع) برای مردم این دیار ملموس و روشن بوده است.

وی افزود: مدارس سابقه‌دار و قدیم این شهرستان که بیش از 700 سال از عمر بعضی از آنان می‌گذرد نشان از این دارد که قبل از صفویه و رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه شیعه، اینجا مرکز حوزه‌های علمیه شیعه بوده و قرن ششم و هفتم مرکز متکلمینی بوده است که رسماً تشیع خودشان را اعلام می‌کردند بنابراین فارس استانی دیرآشنا با اسلام و سابقه‌دار در ارتباط با اهل بیت (ع) و مکتب تشیع است.

نماینده ولی فقیه در فارس به وجود بقاع فرزندان رسول خدا در استان فارس اشاره و بیان داشت: شاید یکی از اسرار اینکه در استان فارس بیش از همه استان‌های کشور مزار فرزندان رسول خدا(ص) و اهل بیت پیامبر ملاحظه می‌شود و استان پناهگاه آنها بوده است، همین آشنایی آنها با مکتب اهل بیت (ع) و تشیع بوده است البته در دوره‌هایی فقه شافعی هم بعد از دوران آل بویه و بعد از قرن ششم و هفتم در استان حاکم شده ولی به شکل فراگیر این معنا نبوده و مورد نظر نبوده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: حوزه‌های علمیه شیعه در این استان مراحل کمال و رشد را دارد طی می‌کنند و باید به جایگاهی برسند که مفاخر نیا و گذشتگان را تداعی کند و افکار و اندیشه دانشمندان بزرگ را یادآور باشند.

وی اضافه کرد: این مسائل می‌طلبد که در امر حوزه‌های علمیه حرکتی فراگیرتر، کیفی‌تر، عظیم‌تر و بزرگ‌تر در ابعاد مختلف شاهد باشیم و این گذشته تکلیف ما را در آینده روشن می‌کند.


کد مطلب: 10584

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10584/حوزه-های-علمیه-فارس-باید-مفاخر-گذشتگان-تداعی-کنند-افکار-دانشمندان-بزرگ-یادآور-باشند

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir