۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی:

حوزه‌های علمیه در فارس باید مفاخر گذشتگان را تداعی کنند و افکار دانشمندان بزرگ را یادآور باشند

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: فارس از استان‌های بسیار قدیمی است که با فکر و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده است و مسئله عاشورا، غدیر و فقه اهل بیت(ع) برای مردم این دیار ملموس و روشن بوده است.
آیت‌الله ایمانی
آیت‌الله ایمانی
 به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فارس و اظهار داشت: فارس از استان‌های بسیار قدیمی است که با فکر و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده است و مسئله عاشورا، غدیر و فقه اهل بیت(ع) برای مردم این دیار ملموس و روشن بوده است.

وی افزود: مدارس سابقه‌دار و قدیم این شهرستان که بیش از 700 سال از عمر بعضی از آنان می‌گذرد نشان از این دارد که قبل از صفویه و رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه شیعه، اینجا مرکز حوزه‌های علمیه شیعه بوده و قرن ششم و هفتم مرکز متکلمینی بوده است که رسماً تشیع خودشان را اعلام می‌کردند بنابراین فارس استانی دیرآشنا با اسلام و سابقه‌دار در ارتباط با اهل بیت (ع) و مکتب تشیع است.

نماینده ولی فقیه در فارس به وجود بقاع فرزندان رسول خدا در استان فارس اشاره و بیان داشت: شاید یکی از اسرار اینکه در استان فارس بیش از همه استان‌های کشور مزار فرزندان رسول خدا(ص) و اهل بیت پیامبر ملاحظه می‌شود و استان پناهگاه آنها بوده است، همین آشنایی آنها با مکتب اهل بیت (ع) و تشیع بوده است البته در دوره‌هایی فقه شافعی هم بعد از دوران آل بویه و بعد از قرن ششم و هفتم در استان حاکم شده ولی به شکل فراگیر این معنا نبوده و مورد نظر نبوده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: حوزه‌های علمیه شیعه در این استان مراحل کمال و رشد را دارد طی می‌کنند و باید به جایگاهی برسند که مفاخر نیا و گذشتگان را تداعی کند و افکار و اندیشه دانشمندان بزرگ را یادآور باشند.

وی اضافه کرد: این مسائل می‌طلبد که در امر حوزه‌های علمیه حرکتی فراگیرتر، کیفی‌تر، عظیم‌تر و بزرگ‌تر در ابعاد مختلف شاهد باشیم و این گذشته تکلیف ما را در آینده روشن می‌کند.
کد مطلب : ۱۰۵۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
احسان
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب إيماني

إز جنابعالي خواهشمندم يك بار برأي. هميشه يك همت جهادي برأي استخدام هاي جديد در فارس بكنيد ، خواهشمندم تمامي مسؤولان نيروي انساني ادارات فارس و خصوصا شيراز رأ إز أفراد دلسوز و تحت نظارت مستقيم امام جمعه قرار دهيد ، تا در برنامه اي ميان مدت روند استخدام أفراد در ادارات به نحوي تغيير يابد كله أفراد شايسته و بومي و دلسوز و شجاع به كار گرفته شوند تا ديگر شاهد اين جفاها در حق مردم فارس نباشيم ، كه درست بعد إز توافق برجام و ورود هيات هاي خارجي ، أين تفرقه ها رشد أستان رأ متوقف كند، أنشالله