مبارزه با ویروس موزاییک انجیرستانهای استهبان فارس توجه دولت را می طلبد

18 شهريور 1394 ساعت 10:12

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: مبارزه با ویروس موزاییک انجیرستانهای این شهرستان توجه ویژه دولت را می طلبد.


به گزارش حافظ نیوز، محمد بوستانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس موزاییک انجیر از دیگر نقاط به باغات انجیر استهبان سرایت کرده و باید درختان آلوده امحا شود تا از پیشروی این آلودگی جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: امحا درختان نیاز به اعتبارات ویژه دارد تا با پرداخت غرامت همکاری باغداران را عملی کرد که سایر انجیرستانها در امان بمانند.

وی اضافه کرد: استان فارس از 49 هزار هکتار انجیرستان دیم برخوردار است که 23 هزار و 280 هکتار آن در استهبان وجود دارد.

بگفته وی ، هفتهزار و 800هکتار از انجیرستانها در نی ریز، پنجهزار و 300 هکتار در داراب، پنجهزار هکتار در جهرم، چهار هزار و 400 هکتار در کازرون، یکهزار هکتار در فیروزآباد، 900 هکتار در کوار و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارند.
بوستانی بیان کرد: انجیرستانهای دیم ثروتی خدادادی است که مردم منطقه برای حفظ آن در طول سالیان تلاشهای بسیار کرده اند و باید با همت دولت و یاری کارشناسان به بقای خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: ثبت انجیرستانهای دیم استهبان به عنوان میراث ملی درسازمان خواربارجهانی توجه بیشتری را به آن معطوف داشته و باید از این ظرفیت بهره گیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: خشکسالی های متوالی و کمبود رطوبت خسارتهای زیادی به انجیرستانها وارد کرده ، حفظ و نگهداری این میراث ارزشمند نیاز به اعتبار دارد.

استهبان به عنوان یکی از مناطق عمده کشاورزی و باغداری استان فارس در 160کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.


کد مطلب: 10713

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/10713/مبارزه-ویروس-موزاییک-انجیرستانهای-استهبان-فارس-توجه-دولت-می-طلبد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir