سید حسین ذوالانوار:

قوه قضائیه با عاملان زمین‌خواری و فساد، بدون اغماض برخورد کند و تسلیم فشارها و جوسازی‌ها نشود

14 آذر 1394 ساعت 13:52

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بحث سوء‌استفاده‌های مالی و تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری، مبحث تازه‌ای در شهر صدرا نیست و متاسفانه از سال‌های قبل، شواهدی دال بر اثبات این مطلب وجود داشته است.


به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار  به خبرنگاران گفت: از قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی تقاضا داریم نسبت به بررسی تخلفات و سوءاستفاده های مالی و زمین‌خواری‌های صورت گرفته در شهر صدرا، با قاطعیت اقدام نموده و اراضی ملی غصب شده در این منطقه را به مردم بازگردانند.
 
نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: بحث سوء‌استفاده‌های مالی و تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری، مبحث تازه‌ای در شهر صدرا نیست و متاسفانه از سال‌های قبل، شواهدی دال بر اثبات این مطلب وجود داشته است.
 
وی در ادامه با اشاره به فشارهای وارده به قوه قضائیه در ارتباط با این پرونده گفت: کانون های قدرت و ثروت و اشخاصی که از بابت بررسی دقیق و قاطعانه پرونده های تخلفات و زمین خواری در شهر صدرا زیان می بینند، فشارهای زیادی به قوه قضائیه و دیگر نهادهای نظارتی در این باره وارد می کنند که در این رابطه، انتظار داریم قوه قضائیه همچون گذشته تنها جانب حق و عدالت را در نظر گیرد و تسلیم فشارها و جوسازی ها نشود.
 
ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: انتظار می رود حال که عزمی جدی برای برخورد با سوءاستفاده های مالی و تخلفات در شهر صدرا پدید آمده است، نهادهای ذیربط به صورت ریشه ای با این مسئله برخورد نموده و کلیه پرونده های زمین خواری و یا تغییر غیر قانونی کاربری اراضی در این شهر را به دقت بررسی نموده و تعیین تکلیف کنند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی مشخص بودن حریم شهرها را یکی از مهمترین راه های جلوگیری از بروز زمین خواری دانست و افزود: اگر حریم شهرها و آنچه که به آن محدوده شهری اطلاق می شود، به صورت قطعی توسط شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها مشخص شود و در ادامه، بر عدم تغییر آن پافشاری شود آنگاه می توان جلوی بسیاری از سوءاستفاده ها در این زمینه را گرفت.
 
ذوالانوار در انتها تصریح کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که از زمین خواری جلوگیری می کند، تعیین تکلیف قطعی مالکیت زمین ها در اراضی شهری و همچنین تعریف دقیق کاربری آن است و تا زمانی که این باره میان سازمان اوقاف و شهرداری ها و یا دیگر سازمان ها اختلاف وجود داشته باشد، راه برای سوء استفاده زمین‌خواران هموار است.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
 


کد مطلب: 12259

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/12259/قوه-قضائیه-عاملان-زمین-خواری-فساد-بدون-اغماض-برخورد-کند-تسلیم-فشارها-جوسازی-ها-نشود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir