سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

با رویه ای که بانک ها در فارس پیش گرفته اند، اشتغال پایدار و اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد

16 فروردين 1395 ساعت 12:09

ذوالانوار گفت: در سال جاری، لازم است شاهد اقدامات عملی و عینی از سوی مسئولان استان فارس برای تحقق اقتصاد مقاومتی و موارد بسیار مهمی همچون اشتغال پایدار و حمایت عملی از صنایع باشیم.


به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: در سال جاری، لازم است شاهد اقدامات عملی و عینی از سوی مسئولان استان فارس برای تحقق اقتصاد مقاومتی و موارد بسیار مهمی همچون اشتغال پایدار و حمایت عملی از صنایع باشیم.
وی در ادامه گفت: همانگونه که برخی مسئولان نیز پیشتر عنوان کرده اند، هم اکنون بانک ها در استان فارس عامل رکود و ورشکستگی بسیاری از بنگاه های اقتصادی و صنعتی شده اند و در مواردی، یک بنگاه اقتصادی بابت بازپرداخت یک وام 400 میلیون تومانی، بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان از بابت بهره بانکی و یا جریمه دیرکرد پرداخت اقساط و غیره به بانک بدهکار شده است.
نماینده مردم شیراز همچنین تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم بانک ها، ایجاد تسهیلات در جهت رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار است و این در حالی است که بسیاری از بانک ها در استان فارس، با رویه ای که در پیش گرفته اند دقیقا در نقطه مقابل این هدف گام بر می دارند و خود به عامل مهمی در جهت تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی تبدیل شده اند.
ذوالانوار در انتها خاطرنشان کرد: مسئولان استان فارس اگر در سال 95 به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق اشتغال پایدار هستند، باید فکری جدی برای مهار تبعات سوء بانکداری در استان فارس بکنند در غیر این صورت، در آینده نزدیک تعداد بیشتری از صنایع کوچک و بزرگ با رکود مواجه خواهند شد.


کد مطلب: 13588

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13588/رویه-بانک-فارس-پیش-گرفته-اند-اشتغال-پایدار-اقتصاد-مقاومتی-محقق-نخواهد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir