نامه ای به منتخبان جدید شیراز در خانه ملت؛

ده اولویت اصلی که نمایندگان جدید شیراز باید به آن توجه کنند کدام است؟

18 ارديبهشت 1395 ساعت 0:51

نمایندگان محترم شیراز در خانه ملت! امروز شعارها ، توقعات و مطالبات مردم همچون آفتاب تابان ، شفاف و عریان ، چشم براه عمل به وعده های شماست.


حافظ نیوز/ یادداشت وارده نمایندگان محترم شیراز در خانه ملت! با پایان یافتن دور اول و دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس ، مردم سالاری دینی به بهترین وجه ممکن  حضور و ظهور یافته و کلید خدمتگذاری در پارلمان ملی به شما  عزیزان سپرده شده است.
با پایان یافتن انتخابات ، دوران تبلیغات ، مچگیری و سیاه نمایی به اتمام رسیده ، فرصت  الیوم ، یوم الاقدام و العمل فرا رسیده است.
شعارها ، توقعات و مطالبات مردم همچون آفتاب تابان ، شفاف و عریان ، چشم براه عمل به وعده های شماست. در این عرصه بدترین حالت این است که کسانی که بخواهند برای اثبات خود ، زحمات پیشینیان را تخریب نموده ، بافرافکنی و تاریک نمایی ، افق آینده خود را استمرار بخشند.
تاریخ آیینه عبرت  و گذشته چراغ راه آینده شماست.
به تعبیر ولی امر مسلمین : فارس در قله ، توسط شما عزیزان منتخب مردم باید در قله باقی بماند. رکود تولید ، بیکاری ، گرانی و تورم ، کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل و از همه بدتر ناهمدلی ها و نداشتن طرح های کاربردی و کارآمد در حوزه اقتصاد مقاومتی و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت و کوچک و بزرگ ، همت شما را طلب می کند تا طرحی نو در اندازید و فارس را از پیله مشکلات بیرون آورده ، بر ریل توسعه و عمران و اقتصاد مقاومتی قرار دهید.
علی رغم نقد جدی به بعضی از سیاستهای انحرافی دولت نهم و دهم ، در همان دولت نهم و دهم ، اوج شکوفایی و بهار عمران و آبادی فارس رقم خورد و در دولت یازدهم  اکثریت پروژه ها ی مصوب شده  از  دولت قبل در وادی لجاجت و حسادت ابتر ماند، تا دستاویز سیاه نمایی برای اثبات خود  در بازار مکاره سیاست شود فارس .در دولت نهم و دهم بیشترین وزیر طول تاریخ ایران را داشته است و آن عصر بی بدیل قابل تکرار نیست مگر آنکه یک فارسی  به ریاست جمهوری برسد تا فرجی حاصل و آن عصر طلایی فارس تکرار گردد.
1 – دکتر طهماسبی وزیر صنعت و معدن 2 – دکتر لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 3 – دکتر سلیمانی وزیر ارتباطات   4 – دکتر بهبهانی وزیر راه و شهرسازی   5 – مهندس نوذری وزیر نفت   6 – مهندس رستم قاسمی وزیر نفت  7 – سردار وحیدی وزیر دفاع 8 – دکتر جهرمی وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ؛ همه این وزیران ریشه در فارس و دلبستگی به این خطه در قله داشتند حتی نماینده گان فارس در مجلس به 20 نفر می رسید ، 18 نفر از شهرستانهای فارس و 2 نفر از تهران (حجت الاسلام روح ا... حسینیان و دکتر حسین نجابت) انقلاب در راه سازی ، پروژه راه آهن شیراز اصفهان _ شیراز بندر عباس  _ شیراز بوشهر ، دهها هزار واحد مسکن مهر ، دهها پروژه نفتی و پالایشگاهی ،  شکوفایی زیر ساخت های بهداشت و درمان ، و صدها پروژه کوچک و بزرگ عمرانی در آن عصر قابل انکار نیست ، فارس  8 وزیری در دولت قبل کارش به جایی رسیده که در  دولت  تدبیر و امید تنها به یک وزیر امنیتی بسنده کرده  اند ؟!
تلاس شما عزیزان شاید بتواند تعداد وزیران فارس را افزایش و شکوه و عظمت توانمندی  مدیران فارسی که روزی منطقه عسلویه و ماهشهر را هم اداره می کردند باز گردد.
چنانچه همدل و همراه با بهره بردن از توانمندی فارسیان و مشاوره با وزیران فارسی موارد زیر  را که جملگی در دولت های نهم و دهم مصوبات ملی دارد را عملیاتی نمائید ، انقلابی بی نظیر در توسعه یافتگی فارس را نه تنها درایران که در جهان به نمایش  خواهید گذاشت .
اول : اتصال فارس به دریا (منطقه آزاد تجاری فارس) تمامی مراحل تصویب آن به پایان رسیده حتی شورای عالی امنیت ملی کشور  نظر موافقت داده و لازم است مردم دو استان هرمزگان و بوشهر با رایزنی علما و بزرگان فارس و کشور توجیه تا جو روانی ایجاد نکنند.
دوم : انتقال آب خلیج فارس به فارس و رفع کمبود خشکسالی ، در مصوبات ملی ، هرمزگان ، بوشهر ، فارس ،کرمان و یزد مجاز به انتقال آب خلیج فارس  هستند ، بعضی از استانها آنرا عملیاتی  نموده ، اما در فارس مانع تراشی شده که باید موانع برداشته و انتقال آب  به فارس برسد .
سوم : ساخت شهر سلامت که زمین آن مشخص و مصوبه ملی و استانی دارد و می تواند توریست درمانی را در شیراز به شکوفایی برساند.
چهارم : ساخت شهر دانشگاهی ، این طرح هم مصوبه ملی – استانی دارد و می تواند در جذب هزاران دانشجوی خارجی و تولید علم و ثروت بی نظیر باشد.
پنجم : تکمیل زیر ساخت های خدمت رسانی به دهها هزار واحد مسکن مهر در شهر صدرا و لپویی  ، بعضاً منازل ساخته شده و آماده اسکان است ، اما زیر ساخت های خدمات رسانی را مهیا نکردند ، چون مسکن مهر را مزخرف می دانند.؟!
واقعاً عجیب است ، دولت قبل برای سرپناه مردم و مسکن مهر 25 میلیون تومان وام 4 درصد داده ، آنرا  مزخرف و منازل بیابانی معرفی می کنند و سپس برای خرید خودرو وام 25 میلیون تومانی داده اند با بهره 14 درصد و نامش را رونق اقتصادی گذاشته اند؟!    
سرپناه مردم را تکمیل کردن صد شرف دارد به وام خودرو ؟!
ششم : ساخت پالایشگاه سروستان می تواند ستاره خاورمیانه باشد و هزاران فرصت شغلی برای فارسیان ایجاد و تولید ثروت کند اما گویا محیط زیست مانع تراشی کرده و همچون  معادن غنی فارس در منطقه حفاظت شده بهرام گور در نی ریز که به بهانه حفظ چند گورخر ، نمی گذارند معادن منطقه استخراج و تولید ثروت و فرصت شغلی ایجاد شود.
هفتم : عملیاتی کردن 11 پتروشیمی مصوب در فارس و تبدیل شیراز به قطب پتروشیمی منطقه و خاورمیانه ، ساخت آنها  می تواند فارس را در این حوزه متحول سازد.
هشتم : احیای بافت های تاریخی و فرسوده فارس با بودجه های ملی و بسته های تشویقی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، مصوبات ملی و استانی دارد.
نهم : صیانت از  مراکز تولید وزارت دفاع در فارس ، زحمات و تلاش های گسترده سردار وحیدی در تکمیل و گسترش پروژه های تولیدی در حال انتقال به تهران و اصفهان می باشد و نیاز به هوشیاری و توجه ویژه شما دارد تا اولاً وضع موجود ،حفظ و گسترش یافته و ثانیاً داشته های فارس و شیراز  به تهران و اصفهان انتقال نیابد.
دهم : پیگیری تکمیل ورزشگاه میانرود ، 6 هزار نفری حسینی الهاشمی ، تالار شهر ، کمربندی های پر خطر شیراز ، قطار شهری ، منوریل بر روی رودخانه خشک  ، ساخت  سریال فاخر حضرت احمد بن موسی (ع) ، ایجاد زیر ساخت های حوزه زیارت و گردشگری  ، و ... می تواند روح امید واری به فارس را بازگرداند .
اگر شما عزیزان همین ده سوژه ءکاری را به صورت 10 فرمان در دستور کار خود قرار دهید ، پس از چهار سال خدمت در مجلس ، پرونده درخشانی همچون یادگاری ماندگار و جاوید بر جای خواهید گذاشت.

منبع: سعدی نیوز


کد مطلب: 13871

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/13871/ده-اولویت-اصلی-نمایندگان-جدید-شیراز-باید-توجه-کنند-کدام

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir