سید محسن معین عضو شورای شهر شیراز:

چرا عملیات اجرایی سد تنگ سرخ همچنان تعطیل است؟ این پروژه چه زمانی تعیین تکلیف می شود؟

10 خرداد 1395 ساعت 14:14

معین گفت: به دلیل عدم پیگیری ساخت سد تنگ سرخ از سوی مسؤولان استان این پروژه حیاتی همچنان تعطیل است.


به گزارش "حافظ نیوز" عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به دلیل عدم پیگیری ساخت سد تنگ سرخ از سوی مسؤولان استان این پروژه حیاتی همچنان تعطیل است.
سید محسن معین که با فارس گفتگو می کرد در ادامه اظهار داشت: سد تنگ سرخی که ما از آن سخن می‌گوییم با سد تنگ سرخی که مسؤولان یاسوج نسبت به مسائل آن اعتراض دارند متفاوت است.
این عضو شورا ادامه داد: اعتراض ما به پروژه سد تنگ سرخ در حوالی حسینی الهاشمی است که به برکت تصمیم مسؤولان محیط‌ زیست و عدم پیگیری استاندار فارس تعطیل است. وی خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه در حال حاضر در ازای تعطیلی کار خسارت دریافت می‌کند و مشخص نیست چه زمانی باید تکلیف این پروژه مشخص شود.
معین بیان کرد: اگر این سد ساخته می‌شد با آبی که رودخانه خشک در برمی‌گرفت 240 هکتار فضا به بخش گردشگری شیراز اضافه می‌شد و بخشی از مشکل اشتغال فارس را حل می‌کرد ضمن اینکه ما هشدار داده‌ایم که اگر سد تنگ سرخ در شیراز احداث نشود، سیل این شهر و شهروندان آن را به‌شدت تهدید می‌کند.
وی متذکر شد: گاهی پیشنهادهای رؤیایی مانند شیرین کردن آب‌شور خلیج‌فارس و انتقال آن به شیراز مطرح می‌شود در حالی که آب شیرین موجود رودخانه تنگ سرخ در حال از بین رفتن است و هیچ اقدامی نیز برای مهار و استفاده از آن انجام نمی شود.

 
 


کد مطلب: 14218

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/14218/چرا-عملیات-اجرایی-سد-تنگ-سرخ-همچنان-تعطیل-این-پروژه-زمانی-تعیین-تکلیف-می-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir