دستور ویژه روحانی برای رسیدگی به مشکلات خوزستان

1 اسفند 1395 ساعت 10:12

در پي برگزاري جلسه فوق العاده مديريت بحران درباره استان خوزستان؛ معاون اول رييس‌جمهور، وزير کشور و استاندار خوزستان گزارشي در اين زمينه به رييس‌جمهور ارائه دادند.


به گزارش "حافظ نیوز"،حجت الاسلام حسن روحاني در اين رابطه با اشاره به اينکه "صبر و مقاومت بي بديل مردم خوزستان، زبانزد تاريخ ملت ما است و دولت همدل و همراه آنها تا رفع کامل مشکلات است" ، دستورات ويژه اي در اين راستا خطاب به دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، وزير کشور و همچنين استاندار خوزستان صادر کرد.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: در هفته‌هاي اخير، ‌خوزستان عزيز ما شرايط مناسبي نداشته است و مردم عزيزمان در پي تشديد پديده ريزگردها از قطع برق و نارسائي‌ در شبکه آب و ارتباطات تلفني، به ويژه در شهر مقاوم اهواز رنج برده‌اند. در عين حال، ‌رييس جمهور و همه همکاران دولت نيز همدل و همراه شما براي حل اين مشکلات بوده و هستند.

روحاني ادامه داد: صبر و مقاومت بي بديل مردم خوزستان، زبانزد تاريخ ملت ماست، ‌ليکن شايسته نيست که اين مردم صبور، در هرگونه حوادث، از جمله حوادث طبيعي و غير مترقبه، چنين دچار رنج و مشکلات شوند. اينگونه اتفاقات مي‌بايست با پيش‌بيني هاي فني و تدارکات مديريتي کمترين آسيب را وارد کند و در کمترين زمان ممکن نيز ساماندهي شود.

رييس‌جمهور گفت: پديده ريزگردها اگرچه اقدامات گسترده فراسرزميني مي طلبد و براي مقابله با آن بايد از سالها پيش برنامه ريزي و اقدام مي شد، ليکن نبايد با از کار افتادن شبکه توزيع برق، موجب قطع مکرر و طولاني برق در اهواز و به دنبال آن،‌ اختلال در آبرساني و دسترسي هاي ارتباطاتي مردم مي شد.

روحاني به برگزاري جلسه فوق العاده روز شنبه براي رسيدگي به مشکلات استان خوزستان به رياست معاون اول اشاره کرد و گفت: به محض بروز اين نارسائي ها،‌ دولت با اعزام وزراي مسئول به استان و بسيج همه امکانات موجود تلاش کرد همه اقدامات ممکن را براي کاهش صدمات و مديريت بحران انجام دهد و از معاون اول محترم نيز خواسته شد که هماهنگي همه دستگاهها براي نتيجه گيري هرچه سريعتر، ‌ساماندهي شود.

رييس‌جمهور ضمن ابراز همدردي با همه رنج ديدگان حوادث و سپاسگزاري از تحمل صبورانه مردم در اين شرايط ناگوار، افزود: به مردم عزيز خوزستان ‌اطمينان مي دهم که دولت با همه امکانات خود،‌ در حل ريشه‌اي مشکلات به ويژه آسيب هاي ريزگردها جدي بوده و ساماندهي مسائل زيست محيطي را جزو اولويت برنامه‌ها قرار داده است؛ همچنين اقدامات فوري دولت در جبران خسارات،‌ تامين امکانات لازم و مراقبت مستمر خطوط و تجهيزات تا حصول نتيجه اطمينان بخش، ادامه خواهد يافت.
روحاني در پايان اين جلسه دستورات ويژه اي را براي رسيدگي آني به مشکلات مردم خوزستان صادر کرد.


کد مطلب: 16489

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/16489/دستور-ویژه-روحانی-رسیدگی-مشکلات-خوزستان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir