۰
plusresetminus

دستور ویژه روحانی برای رسیدگی به مشکلات خوزستان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
در پي برگزاري جلسه فوق العاده مديريت بحران درباره استان خوزستان؛ معاون اول رييس‌جمهور، وزير کشور و استاندار خوزستان گزارشي در اين زمينه به رييس‌جمهور ارائه دادند.
دستور ویژه روحانی برای رسیدگی به مشکلات خوزستان
به گزارش "حافظ نیوز"،حجت الاسلام حسن روحاني در اين رابطه با اشاره به اينکه "صبر و مقاومت بي بديل مردم خوزستان، زبانزد تاريخ ملت ما است و دولت همدل و همراه آنها تا رفع کامل مشکلات است" ، دستورات ويژه اي در اين راستا خطاب به دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، وزير کشور و همچنين استاندار خوزستان صادر کرد.

رييس‌جمهور تاکيد کرد: در هفته‌هاي اخير، ‌خوزستان عزيز ما شرايط مناسبي نداشته است و مردم عزيزمان در پي تشديد پديده ريزگردها از قطع برق و نارسائي‌ در شبکه آب و ارتباطات تلفني، به ويژه در شهر مقاوم اهواز رنج برده‌اند. در عين حال، ‌رييس جمهور و همه همکاران دولت نيز همدل و همراه شما براي حل اين مشکلات بوده و هستند.

روحاني ادامه داد: صبر و مقاومت بي بديل مردم خوزستان، زبانزد تاريخ ملت ماست، ‌ليکن شايسته نيست که اين مردم صبور، در هرگونه حوادث، از جمله حوادث طبيعي و غير مترقبه، چنين دچار رنج و مشکلات شوند. اينگونه اتفاقات مي‌بايست با پيش‌بيني هاي فني و تدارکات مديريتي کمترين آسيب را وارد کند و در کمترين زمان ممکن نيز ساماندهي شود.

رييس‌جمهور گفت: پديده ريزگردها اگرچه اقدامات گسترده فراسرزميني مي طلبد و براي مقابله با آن بايد از سالها پيش برنامه ريزي و اقدام مي شد، ليکن نبايد با از کار افتادن شبکه توزيع برق، موجب قطع مکرر و طولاني برق در اهواز و به دنبال آن،‌ اختلال در آبرساني و دسترسي هاي ارتباطاتي مردم مي شد.

روحاني به برگزاري جلسه فوق العاده روز شنبه براي رسيدگي به مشکلات استان خوزستان به رياست معاون اول اشاره کرد و گفت: به محض بروز اين نارسائي ها،‌ دولت با اعزام وزراي مسئول به استان و بسيج همه امکانات موجود تلاش کرد همه اقدامات ممکن را براي کاهش صدمات و مديريت بحران انجام دهد و از معاون اول محترم نيز خواسته شد که هماهنگي همه دستگاهها براي نتيجه گيري هرچه سريعتر، ‌ساماندهي شود.

رييس‌جمهور ضمن ابراز همدردي با همه رنج ديدگان حوادث و سپاسگزاري از تحمل صبورانه مردم در اين شرايط ناگوار، افزود: به مردم عزيز خوزستان ‌اطمينان مي دهم که دولت با همه امکانات خود،‌ در حل ريشه‌اي مشکلات به ويژه آسيب هاي ريزگردها جدي بوده و ساماندهي مسائل زيست محيطي را جزو اولويت برنامه‌ها قرار داده است؛ همچنين اقدامات فوري دولت در جبران خسارات،‌ تامين امکانات لازم و مراقبت مستمر خطوط و تجهيزات تا حصول نتيجه اطمينان بخش، ادامه خواهد يافت.
روحاني در پايان اين جلسه دستورات ويژه اي را براي رسيدگي آني به مشکلات مردم خوزستان صادر کرد.
کد مطلب : ۱۶۴۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما