به بهانه نخستین اقدام لطف الله دژکام به عنوان امام جمعه جدید شیراز؛

به رنگ مردم

29 ارديبهشت 1397 ساعت 8:55

شیراز و بلکه همه شهرهای کشورمان، همواره نیازمند و محتاج چنین روحانیون و ائمه جمعه‌ای هستند که هیچ مرزی میان خود و مردم قائل نباشند و از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی پرهیز کنند.


💠 در کشور ما، از دیرباز عموم مردم از ائمه جمعه انتظار داشته‌اند نقش پدر معنوی جامعه بر عهده آنها باشد، با مردم همراه و همنشین باشند و درد مردم و معضلات آنها را بشناسند. انتصاب چنین نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه‌ای، چند وقتی‌ست که حال و هوای نمازجمعه شهرهای مختلف کشورمان را دگرگون کرده و در پیوند مردم و روحانیت نقش بسزایی را داشته است.
💠 انتصاب آیت الله دژکام به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز بیش از هرچیز، نوید ظهور امام جمعه‌ای از جنس مردم و همراه با مردم را می‌دهد گرچه تاریخ شیراز شهادت می‌دهد که مرحوم آیت الله ایمانی نیز در چند سال گذشته، در ماه مبارک رمضان با اقامه نماز در مناطق محروم شیراز، از نزدیک دغدغه‌ها و مشکلات مردم را لمس می‌کرد و در پی رفع آنها بود.
💠 اما یکی از اقدامات مردمی آیت الله دژکام که نویدبخش تحولی جدی در ارتباط روحانیت و مردم است، با حذف تشریفات استقبال از ایشان رقم خورد. پس از آنکه ستاد استقبال از امام جمعه جدید شیراز، در بیانیه‌ای از مردم خواست تا ظهر روز جمعه، ساعت ۱۱ صبح با حضور در میدان شاهزاده قاسم، از امام جمعه جدید شیراز استقبال و وی را تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) همراهی کنند، آیت الله دژکام با این برنامه مخالفت کرده و با اشاره به ماه مبارک رمضان و روزه بودن مردم و گرمی هوا تاکید کرده است که راضی نیست مردم برای استقبال از وی به زحمت بیفتند.
💠 مسلما شیراز و بلکه همه شهرهای کشورمان، همواره نیازمند و محتاج چنین روحانیون و ائمه جمعه‌ای هستند که هیچ مرزی میان خود و مردم قائل نباشند و از اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی پرهیز کنند. در نقطه مقابل، مردم نیز سالهاست که تشنه چنین روحانیونی هستند...
(✍️: مصطفی مشفقیان)


کد مطلب: 19381

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/19381/رنگ-مردم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir