آغاز عمليات اجرايي شهرک صنعتی صنایع دارویی بیضا

16 شهريور 1398 ساعت 7:52

عملیات اجرایی شهرک صنعتی تخصصی صنایع دارویی بیضا در شهرستان سپیدان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار فارس آغاز شد.


به گزارش حافظ خبر، با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری، استاندار فارس، نماينده مردم سپيدان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استان، عملیات اجرايي  شهرک صنعتی تخصصی سپیدان ۲ با محوریت استقرار صنایع تخصصي دارويي آغاز شد.معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم گفت: با توجه به جایگاه استان فارس به عنوان قطب پزشکی کشور و منطقه، ایجاد این شهرک صنعتی مي تواند به عنوان يكي  از پیشران های توسعه اقتصادی استان و ايجاد اشتغال پايدار مطرح شود.
حسینعلی امیری گفت: ایجاد این شهرک صنعتی با رويكرد تخصصي استقرارصنايع دارويي استان فارس را به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي صنعت دارويي وتجهيزات پزشكي مطرح خواهد كرد .
امیری با بیان اینکه دشمنان، با ايجاد جنگ اقتصاد تحميلي اقتصاد کشور را نشانه گرفتند و تلاش زیادی برای اعمال تنگناهای اقتصادی به کشور انجام داده اند گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی و همراهی موجود در كشور تاکنون به اهداف خود نرسيده و بعد از این هم موفق نخواهند شد .
  معاون امور مجلس رئیس جمهوری با بیان اینکه نگاه ما به سرمایه گذاران و کارآفرینان باید نگاه به مجاهدان عرصه اقتصادی باشد گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم و افرادی که در اين عرصه  کارآفرینی می کنند نقش رزمندگان جهاد اقتصادی را برعهده دارند .
امیری افزود: بر اساس تحلیل ها ۲۴ ماه آینده ،ماه های پر رونقی برای کشور خواهد بود و آینده روشن در انتظار کشور است و همه بايد  تلاش کنیم یکی از مهمترین مولفه های قدرت ملی که اتحاد و وحدت و همدلی است  را حفظ کنیم.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری اضافه کرد: هر صدایی که ایجاد تفرقه کند و مردم را ناامید کند آن صدا صدای دشمن است .
عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در این مراسم خواستار تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد خواهد شد که در فازهای توسعه مساحت آن به بیش از ۴۰۰ هکتار خواهد رسید .
احد فتوحی افزود: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است  كه در آن بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می شود در این واحدها برای افزون بر 5 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود .
وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتي ، استقرار صنایع مرتبط با دارويی  و تجهیزات پزشکی و نيز فراوري  گیاهان دارویی است، گفت :در برخی از زون هاي  این شهر ک نیز بر اساس  ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه به زودی و با حمایت استاندار فارس و دستگاههای اجرایی استان عملیات اجرایی زیرساخت ها انجام خواهد شد گفت :برای اجرای زیرساخت ها نظیر راه دسترسی،زيرسازي و  آب و برق و گاز افزون بر ۵۰ میلیارد ریال  اعتبار اوليه پیش بینی  شده که در بودجه سنواتی تخصیص خواهد یافت .
فتوحی اضافه كرد: تاكنون بيش از 20سرمايه گذار براي ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي در اين شهرك صنعتي اعلام آمادگي كرده اند .
 


کد مطلب: 21451

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21451/آغاز-عمليات-اجرايي-شهرک-صنعتی-صنایع-دارویی-بیضا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir