افزایش ۵۰ درصدی صدور پروانه استاندارد در فارس

23 مهر 1398 ساعت 8:37

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بحث صدور پروانه استاندارد در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده‌ایم.


به گزارش حافظ خبر، مرتضی رهنما افزود: بر این اساس امسال تاکنون ۱۴۰ پروانه استاندارد در استان صادر شده که ۱۰ درصد این پروانه‌ها تشویقی و بنا به تقاضای واحدها صادر شده و مابقی مشمول استاندارد اجباری بوده است.
او ادامه داد: همچنین امسال در بحث صدور مجوز استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در استان نیز شاهد رشد ۲ برابری در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده‌ایم که این اتفاق بیانگر رونق در حوزه کسب و کار و تولید استان است.
 وی، عرضه محصولات غذایی و نوشیدنی را با توجه به ارتباط مستقیم آنها با سلامت شهروندان مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: تخطی از این امر، جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
رهنما ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد در پارک‌ها و شهربازی‌ها و همچنین ۱۰ واحد تولید شن، ماسه و بتن آماده متخلف در استان پلمب شده است.
وی با ضمن گرامیداشت ۱۴ اکتبر روز جهانی استاندارد گفت: به همین منظور همانند سال‌های گذشته امسال از ۱۸ واحد نمونه استاندارد در سطح کشور تقدیر می‌شود که ۲ واحد نمونه از استان فارس هستند.
رهنما افزود: روز پنجشنبه هفته جاری نیز (۲۵ مهر) با حضور مسئولان ارشد استان و واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد، از ۹ واحد نمونه استاندارد در فارس تقدیر خواهیم کرد.
ایرنا


کد مطلب: 21912

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/21912/افزایش-۵۰-درصدی-صدور-پروانه-استاندارد-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir