شورای شهر شیراز

به حداقل رسیدن سهم استان فارس از گردشگری سلامت

19 مهر 1400 ساعت 13:14

گزارشگر : منیره خسروبیگ

هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، به نقل روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در یازدهمین جلسه خود موضوع «هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز» را مورد بررسی قرار داد. 

دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه های زیارتی، سیاحتی و تاریخی، می تواند شهر شیراز را به یکی از قطب های مطرح گردشگری سلامت در کشور تبدیل کند. 

با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخشهای مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه های برون رفت از شرایط فعلی است و  بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می نماید. 

با توجه به اینکه گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می گردد، اجرای پروژه های شهر سلامت و دهکده آرامش به تقویت زیرساخت های این حوزه می انجامد. 

شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف، اعتمادسازی در این حوزه، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات، تدوین قوانین حمایتی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و ... عزم و همکاری جدی مدیران و مسئولان مرتبط را می طلبد.


کد مطلب: 23823

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23823/حداقل-رسیدن-سهم-استان-فارس-گردشگری-سلامت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir