بیش از ۱۶۰ کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شد

18 تير 1394 ساعت 9:21

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: ۱۶۶ کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شده است که ۱۰۱ کانون توسط امور عشایر و ۵۴ کانون به صورت خودجوش ایجاد شده است.


به گزارش حافظ نیوز صادق نکوئیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه اسکان عشایر به صورت داوطلبانه است، اظهار داشت: 166 کانون اسکان عشایر در استان فارس شناسایی شده است که 101 کانون توسط امور عشایر استان فارس ایجاد شده است.

وی گفت: 54 کانون به صورت خودجوش توسط عشایر به وجود آمده به این معنا که امور عشایر تنها خدمات زیربنایی برای این کانون‌ها ایجاد کرده‌اند و امسال نیز 5 کانون جدید در دست اقدام است.

وی با اشاره به طوایف مختلف عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: طایفه شش بلوکی یکی از طوایف عشایری استان فارس است که با حمایت نمایندگان در کنار آزاد راه شیراز- اصفهان اسکان می‌یابند.

نکوئیان تصریح کرد: نمایندگان از محل ماده 180  مبلغ 15 میلیارد ریال برای اسکان این طایفه اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس بیان کرد: یکی از مزایای اسکان عشایر و ایجاد شهرک‌های اسکان جلوگیری از افزایش حاشیه‌نشینی است و در صورتی‌که بتوان در شهرک‌های اسکان برای عشایر فرصت‌های شغلی ایجاد کرد هم فرهنگ عشایری حفظ می‌شود و معضل حاشیه‌نشینی هم کم‌رنگ می‌شود.

وی با بیان اینکه اسکان عشایر در همه نقاط استان فارس یکسان نیست، بیان کرد: در شهرستان‌های رستم و ممسنی به‌ واسطه شرایط محیطی کمترین میزان اسکان وجود دارد.


کد مطلب: 8217

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/8217/بیش-۱۶۰-کانون-اسکان-عشایر-استان-فارس-شناسایی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir