آغاز عملیات احداث موزه پاسارگاد

5 مرداد 1394 ساعت 10:21

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد خبرداد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از مهر، مصیب امیری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت موزه پاسارگاد آغاز و تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد، گفت: موزه تخصصی پاسارگاد در فضایی به مساحت ۴۳ هزار و ۶۵۴ مترمربع در حال ساخت است.
 
وی در خصوص اهمیت ساخت این موزه تخصصی در مجموعه جهانی پاسارگاد بیان کرد: در سفر هیئت دولت به فارس مبلغ پیشنهادی پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه پاسارگاد ارایه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: اجرایی شدن عملیات ساخت موزه پاسارگاد و سایر موزه های استان که در سفر هیأت دولت به فارس مورد تأکید قرار گرفت با پیگیری ها و رهنمودهای ویژه دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون شاهد شروع مجدد ساخت و تکمیل موزه پاسارگاد در این استان هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال اعتبار در این موزه هزینه شده، گفت: مساحت ساختمان موزه چهار هزار و ۲۵۰ متر مربع است که شامل پنج گالری، گنجینه، مرکز انتشارات و پژوهشکده، فضاهای خدمات موزه ای و… است.
 
وی با بیان این که طراحی اولیه و عملیات ساخت این موزه به قبل از انقلاب برمی گردد، ادامه داد: از سرگیری عملیات اجرایی موزه پاسارگاد عملاً  از سال ۸۷ آغاز شد که با رویکرد جدید و اضافه شدن وسعت ساختمان همراه بود، به طوری که ساختمان قدیمی موزه که هزار و ۷۰۰ متر مربع وسعت داشت در حال حاضر به چهار هزار و ۲۵۰ مترمربع افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه موزه پاسارگاد در دو طبقه طراحی شده، بیان کرد: این موزه دارای یک طبقه زیر زمین و طبقه همکف است و شکل ظاهری ساختمان با توجه به در نظر گرفتن حریم مجموعه جهانی پاسارگاد در زیر خاک مدفون است و پس از تکمیل، گردشگران این موزه را به صورت یک تپه خاکی می بینند که این اقدام در جهت حفظ حریم مجموعه جهانی پاسارگاد است.


 


کد مطلب: 9114

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9114/آغاز-عملیات-احداث-موزه-پاسارگاد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir