مشکلات حوزه فرش دست باف سپیدان بررسی شد

13 مرداد 1394 ساعت 9:20

مسائل و مشکلات فرش دست باف سپیدان در جلسه ای با حضور مسوولان بررسی شد.


به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا دراین جلسه که یکشنبه برگزارشد،نوذر فریدونی سرپرست صنعت معدن و تجارت سپیدان گفت:مشکلات حوزه فرش دست باف این شهرستان ازجمله غیرفعال بودن شرکت های تعاونی فرش ،مشکلات بیمه،عدم توان مالی بافنده و نبود بازار فروش است.

اسماعیل گلناری مسوول تعاونی فرش سپیدان هم گفت: این تعاونی در سال 71 تشکیل شد که متاسفانه موازی کاری باعث توقف تولید فرش و گلیم در این شهرستان شده و ما بافنده های خود را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: اعطای وام های بلاعوض می تواند این هنر را زنده کند.

ساداتی مسوول فرش دست باف استان فارس هم گفت:در شیراز 10 هزار و 200 نفر قالی باف بیمه شده اند و در استان فارس 180 هزارنفر بافنده وجود دارد که از این تعداد 35 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در مجموع در این استان 200 هزار نفر از این هنر امرار معاش می کنند که در این رابطه 340 فروشنده و 80 صادر کننده و 200 نفر طراح فرش با دکوراسیون امروزی در فارس فعالیت دارند.

مسوول فرش دست باف فارس گفت: رویکرد زیرساختی را دنبال می کنیم و مشکلات ما از سیاست زدگی و حرکت های نسنجیده و اعطای بعضی از وام هاست که باید جهت گیری ما صحیح باشد و گذشته را اصلاح کنیم چرا که فرش می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

ساداتی گفت: مبلغ 60 میلیارد تومان بابت 20 درصد سهم کارفرما از بودجه عمومی برای بیمه فرش پرداخت می شود.

وی افزود: وجود دو تعاونی فرش در سپیدان نشان دهنده ظرفیت تولید است چرا که ما در هیچ شهرستانی دو تعاونی نداشته ایم و امیدواریم با حذف تحریم ها شاهد رونق این صنعت باشیم. ساداتی گفت: آموزش منجر به تولید خواهد شد و دوره آموزش اشتغال در شهرستان سپیدان به مدت هشت روز برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 9506

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/9506/مشکلات-حوزه-فرش-دست-باف-سپیدان-بررسی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir