۰
plusresetminus

مشکلات حوزه فرش دست باف سپیدان بررسی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
مسائل و مشکلات فرش دست باف سپیدان در جلسه ای با حضور مسوولان بررسی شد.
مشکلات حوزه فرش دست باف سپیدان بررسی شد
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا دراین جلسه که یکشنبه برگزارشد،نوذر فریدونی سرپرست صنعت معدن و تجارت سپیدان گفت:مشکلات حوزه فرش دست باف این شهرستان ازجمله غیرفعال بودن شرکت های تعاونی فرش ،مشکلات بیمه،عدم توان مالی بافنده و نبود بازار فروش است.

اسماعیل گلناری مسوول تعاونی فرش سپیدان هم گفت: این تعاونی در سال 71 تشکیل شد که متاسفانه موازی کاری باعث توقف تولید فرش و گلیم در این شهرستان شده و ما بافنده های خود را از دست داده ایم.

وی ادامه داد: اعطای وام های بلاعوض می تواند این هنر را زنده کند.

ساداتی مسوول فرش دست باف استان فارس هم گفت:در شیراز 10 هزار و 200 نفر قالی باف بیمه شده اند و در استان فارس 180 هزارنفر بافنده وجود دارد که از این تعداد 35 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در مجموع در این استان 200 هزار نفر از این هنر امرار معاش می کنند که در این رابطه 340 فروشنده و 80 صادر کننده و 200 نفر طراح فرش با دکوراسیون امروزی در فارس فعالیت دارند.

مسوول فرش دست باف فارس گفت: رویکرد زیرساختی را دنبال می کنیم و مشکلات ما از سیاست زدگی و حرکت های نسنجیده و اعطای بعضی از وام هاست که باید جهت گیری ما صحیح باشد و گذشته را اصلاح کنیم چرا که فرش می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

ساداتی گفت: مبلغ 60 میلیارد تومان بابت 20 درصد سهم کارفرما از بودجه عمومی برای بیمه فرش پرداخت می شود.

وی افزود: وجود دو تعاونی فرش در سپیدان نشان دهنده ظرفیت تولید است چرا که ما در هیچ شهرستانی دو تعاونی نداشته ایم و امیدواریم با حذف تحریم ها شاهد رونق این صنعت باشیم. ساداتی گفت: آموزش منجر به تولید خواهد شد و دوره آموزش اشتغال در شهرستان سپیدان به مدت هشت روز برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۹۵۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما