کانون تئاتر خیابانی فارس فراخوان داد

10 بهمن 1399 ساعت 11:44

دبیرخانه کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس اعلام داشت: درون‌مایه ایده‌ فراخوان نمایشی تئاتر خیابانی آزاد است و کانون تئاتر خیابانی با نگرش به مناسبت‌های در پیش رو، نمایش‌هایی با درون‌مایه‌های دهه فجر (برای بهمن ماه)، روز درختکاری و چهارشنبه سوری (برای اسفند ماه) و عید نوروز پیشنهاد می‌دهد.


به گزارش حافظ خبر؛ احمد وامق، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس گفت: می‌توان امروزه هنرهای نمایشی را که مادر همه هنرها دیگر به شمار می‌آید، فرهنگ‌سازترین ابزار فرهنگی دانست؛ چراکه افزون بر نمایش‌های صحنه‌ای و سینما، امروزه با پدیده‌ای چون تئاتر خیابانی یا پرفورمنس‌ها، گونه‌های نویی را در ساخت فرهنگی هر جامعه‌ای بر دوش می‌کشند.
وامق افزود: در یک سال گذشته، بیماری کرونا، بیش از هر صنعت و هنر دیگری، هنرهای نمایشی را زخمی کرد. در این یک سال، هنرمندان هنرهای نمایشی فارس، با همه توان خود ماندند و هنر خود را در بستر مجازی برای مبارزه‌ای فرهنگی با این بیماری به همگان نشان دادند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس بیان داشت: از آن جا که شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر برگزاری نمایش‌ها در فضای باز تأکید دارند، انجمن هنرهای نمایشی فارس، بر آن است تا با آموزش، پرورش و گسترش تئاتر خیابانی، بار دیگر چراغ تئاتر را در فارس روشن نگه دارد.
سید علیرضا موسوی، رئیس کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس نیز گفت: کانون تئاتر خیابانی فارس، در یک سال گذشته دست از پویایی خود برنداشت و در هر بزنگاهی که می‌شد، با همکاری و هم‌یاری هنرمندان هنرهای نمایشی، در شیراز و برخی شهرستان‌های استان، نمایش‌های کوتاه یا بلندی را اجرا کرد؛ تنها در یک ماه گذشته، با فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا، چند نمایش خیابانی با درون‌مایه‌های اجتماعی و دینی اجرا شد.
موسوی افزود: کانون تئاتر خیابانی فارس، از همه هنرمندان و دوستداران هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر خیابانی درخواست دارد تا با فرستادن ایده‌های نمایشی خود برای نمایش‌های خیابانی یا نمایش در فضای باز، در راستای فرهنگ‌سازی، شادابی‌بخشی و امیدآفرینی در روزهای پایانی قرن، به این کانون، زمینه‌ساز پویای بیشتر هنرهای نمایشی شوند.
رئیس کانون تئاتر خیابانی فارس بیان داشت: هرچند درون‌مایه ایده‌های نمایشی آزاد است؛ کانون تئاتر خیابانی با نگرش به مناسبت‌های در پیش رو، نمایش‌هایی با درون‌مایه‌های دهه فجر (برای بهمن ماه)، روز درختکاری و چهارشنبه سوری (برای اسفند ماه) و عید نوروز را پیشنهاد می‌دهد.
گفتنی است هنرمندان هنرهای نمایشی و دوست‌داران هنرهای نمایشی می‌توانند ایده‌ها و نمایش‌نامه‌های خود را به آدرس شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر انجمن هنرهای نمایشی فارس بفرستند. همچنین هنرمندان، نویسندگان و دوستدارن هنرهای نمایشی می‌توانند برای آگاهی بیشتر به شماره 09173056299 تماس بگیرند.


کد مطلب: 23079

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23079/کانون-تئاتر-خیابانی-فارس-فراخوان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir