۰
plusresetminus

کانون تئاتر خیابانی فارس فراخوان داد

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
دبیرخانه کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس اعلام داشت: درون‌مایه ایده‌ فراخوان نمایشی تئاتر خیابانی آزاد است و کانون تئاتر خیابانی با نگرش به مناسبت‌های در پیش رو، نمایش‌هایی با درون‌مایه‌های دهه فجر (برای بهمن ماه)، روز درختکاری و چهارشنبه سوری (برای اسفند ماه) و عید نوروز پیشنهاد می‌دهد.
فراخوان کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس
فراخوان کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس
به گزارش حافظ خبر؛ احمد وامق، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فارس گفت: می‌توان امروزه هنرهای نمایشی را که مادر همه هنرها دیگر به شمار می‌آید، فرهنگ‌سازترین ابزار فرهنگی دانست؛ چراکه افزون بر نمایش‌های صحنه‌ای و سینما، امروزه با پدیده‌ای چون تئاتر خیابانی یا پرفورمنس‌ها، گونه‌های نویی را در ساخت فرهنگی هر جامعه‌ای بر دوش می‌کشند.
وامق افزود: در یک سال گذشته، بیماری کرونا، بیش از هر صنعت و هنر دیگری، هنرهای نمایشی را زخمی کرد. در این یک سال، هنرمندان هنرهای نمایشی فارس، با همه توان خود ماندند و هنر خود را در بستر مجازی برای مبارزه‌ای فرهنگی با این بیماری به همگان نشان دادند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس بیان داشت: از آن جا که شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر برگزاری نمایش‌ها در فضای باز تأکید دارند، انجمن هنرهای نمایشی فارس، بر آن است تا با آموزش، پرورش و گسترش تئاتر خیابانی، بار دیگر چراغ تئاتر را در فارس روشن نگه دارد.
سید علیرضا موسوی، رئیس کانون تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس نیز گفت: کانون تئاتر خیابانی فارس، در یک سال گذشته دست از پویایی خود برنداشت و در هر بزنگاهی که می‌شد، با همکاری و هم‌یاری هنرمندان هنرهای نمایشی، در شیراز و برخی شهرستان‌های استان، نمایش‌های کوتاه یا بلندی را اجرا کرد؛ تنها در یک ماه گذشته، با فروکش کردن همه‌گیری بیماری کرونا، چند نمایش خیابانی با درون‌مایه‌های اجتماعی و دینی اجرا شد.
موسوی افزود: کانون تئاتر خیابانی فارس، از همه هنرمندان و دوستداران هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر خیابانی درخواست دارد تا با فرستادن ایده‌های نمایشی خود برای نمایش‌های خیابانی یا نمایش در فضای باز، در راستای فرهنگ‌سازی، شادابی‌بخشی و امیدآفرینی در روزهای پایانی قرن، به این کانون، زمینه‌ساز پویای بیشتر هنرهای نمایشی شوند.
رئیس کانون تئاتر خیابانی فارس بیان داشت: هرچند درون‌مایه ایده‌های نمایشی آزاد است؛ کانون تئاتر خیابانی با نگرش به مناسبت‌های در پیش رو، نمایش‌هایی با درون‌مایه‌های دهه فجر (برای بهمن ماه)، روز درختکاری و چهارشنبه سوری (برای اسفند ماه) و عید نوروز را پیشنهاد می‌دهد.
گفتنی است هنرمندان هنرهای نمایشی و دوست‌داران هنرهای نمایشی می‌توانند ایده‌ها و نمایش‌نامه‌های خود را به آدرس شیراز، چهارراه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر انجمن هنرهای نمایشی فارس بفرستند. همچنین هنرمندان، نویسندگان و دوستدارن هنرهای نمایشی می‌توانند برای آگاهی بیشتر به شماره 09173056299 تماس بگیرند.
کد مطلب : ۲۳۰۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
فخری امامی
feedback
Iran, Islamic Republic of
,موفق باشید
کارتون بیسته