با حضور فرماندار ، معاون فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره موسیقی آوای باران و جشنواره داستان یلداستان

20 بهمن 1399 ساعت 13:55

با موسیقی، از خشم به آرامش می‌رسیم و از غم به شادی و پرواضح است که موسیقی زبان عمومی ملت‌هاست که می‌تواند احساسات و عواطف را دراختیار خود بگیرد و در زمان‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده باشد.


به گزارش حافظ خبر؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، تالار شمس اصطهباناتی پذیرای هنرمندان موسیقی، داستان و نمایش شهرستان استهبان بود.
در این آیین که پخش زنده آن نیز از صفحه اینستاگرام آموزشگاه موسیقی آوای باران استهبان در راستای فرهنگ‌سازی همشهریان به ماندن در خانه و پرهیز از اجتماعات برای جلوگیری از گسترش بیماری منحوس کرونا پخش می‌شد، با حضور احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان، امید کیامرث، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان و محمود حسن‌زاده، رییس کتابخانه عمومی استهبان از برگزیدگان جشنواره داستان یلداستان و برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران تجلیل و گواهی حضور کارگاه نمایش از ایده تا اجرا خانه هنرمندان استهبان به شرکت‌کنندگان این دوره داده شد.
امید کیامرث گفت: بالندگی هر جامعه‌ای در گرو بالندگی فرهنگ و هنر آن جامعه است. این هنرمندان هستند که می‌بایست بار این مسئولیت را به دوش بکشند.

احمدرضا کمالی سروستانی نیز از فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و کارکردهای چشمگیر در فرهنگ‌سازی مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا، با همه محدودیت‌هایی که وجود داشته است، قدردانی کرد و استهبان را شهرستانی هنرخیز دانست که در همه رشته‌های هنری، دارای موفقیت‌های چشمگیری است و آن را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه دانست.

فرماندار استهبان ادامه داد: با موسیقی، از خشم به آرامش می‌رسیم و از غم به شادی و پرواضح است که  موسیقی زبان عمومی ملت‌هاست که می‌تواند احساسات و عواطف را دراختیار خود بگیرد و در زمان‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده باشد.
وی افزود: می‌توان گفت که اگر فرهنگ و هنر را از جامعه‌ای حذف کنند، ناگزیر هویت را از آن جامعه را حذف کرده‌اند و از هنرمندان می‌خواهم تا با دوراندیشی، در راه گسترش و توسعه فرهنگ و هنر کوشا باشند.
مجید فرهمندی، رییس انجمن موسیقی استهبان و رئیس خانه هنرمندان شهرستان استهبان هم با بیان اینکه هم اکنون، هنرمندان شهرستان کمترین مشکلات را برای اجرای برنامه‌های‌شان داشته‌اند، به نمایندگی از اعضای خانه هنرمندان و انجمن موسیقی استهبان از حضور و همراهی ایشان تشکر و قدردانی کرد.
اجرای دونوازی دف و نی را مجید فرهمندی و محمدرضا جوهری هنرمندان انجمن موسیقی استهبان و خوانش داستان را زهرا فرجودی از انجمن داستان سته‌بان از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

پایان بخش این برنامه اهدای لوح تقدیر و جایزه به برگزیدگان جشنواره داستان یلداستان و معرفی برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران بود.
برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران:
نوازندگی پیانو: غزل احرامی، درنیکا احترامیان، هستی معصوم‌پور
نوازندگی تار: علی اخباری
نوازندگی سه‌تار: رضا نوری (از داراب)، محمد خوش‌قدم
نوازندگی تنبک: فاطمه ابوطالبی (از اصفهان)، آوا فرهمندی
نوازندگی دف: آوا فرهمندی
آواز: سید ابوالفضل کیوانی، محسن معصومی
نوازندگی گیتار: ثنا شرفه
بخش ویژه مرغ سحر:
گیتار: کیارا خوشرنگ
پیانو: سنا مرادپور
سه‌تار: امیرحسن خوش‌نیت
آواز: توفیق‌زاده
بخش دونوازی: (مرغ سح ) ایمان و محمد خوشقدم
دو نوازی دف: مینا پاکدل، مرضیه گیو
دونوازی سنتور و تنبک: امیرعلی اصطلاحی و امیرمحمد جاویدی، ابوالفضل حکم‌فرما و احسان شفق
 
برگزیدگان جشنواه داستان یلداستان:
بخش آزاد مسابقه (بزرگ‌سال)
رتبهٔ اول: زهرا فرجودی (بیست)
رتبهٔ دوم: لیلا یارمحمدی (کالبدشکافیِ یک تنهایی)
رتبهٔ سوم: انسیه تاجیک (طبقهٔ هشتم)
بخش یلدایی مسابقه (بزرگ‌سال)
رتبهٔ یکم: آیدین پاک‌روان (یلدای ۲۰)
رتبهٔ دوم: طیبه جورکش (تخمهٔ خندان)
رتبهٔ سوم: فاطمه زارع (یلدای بی‌بی جان)
بخش آزاد مسابقه (زیر ۱۵ سال)
رتبهٔ یکم: فائزه حقانی (بره سیسار)
این بخش برگزیدهٔ دوم ندارد
بخش یلدایی مسابقه (زیر ۱۵ سال)
رتبهٔ یکم: فاطمه شکیبا (من و یلدا)
رتبهٔ دوم: حدیث کریمی (چلهٔ کوچک، چلهٔ بزرگ)


کد مطلب: 23131

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23131/تجلیل-برگزیدگان-جشنواره-موسیقی-آوای-باران-داستان-یلداستان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir