۰
plusresetminus
با حضور فرماندار ، معاون فرماندار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره موسیقی آوای باران و جشنواره داستان یلداستان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
با موسیقی، از خشم به آرامش می‌رسیم و از غم به شادی و پرواضح است که موسیقی زبان عمومی ملت‌هاست که می‌تواند احساسات و عواطف را دراختیار خود بگیرد و در زمان‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده باشد.
دونوازی دف و نی توسط مجید فرهمندی و محمدرضا جوهری هنرمندان انجمن موسیقی استهبان
دونوازی دف و نی توسط مجید فرهمندی و محمدرضا جوهری هنرمندان انجمن موسیقی استهبان
به گزارش حافظ خبر؛ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، تالار شمس اصطهباناتی پذیرای هنرمندان موسیقی، داستان و نمایش شهرستان استهبان بود.
در این آیین که پخش زنده آن نیز از صفحه اینستاگرام آموزشگاه موسیقی آوای باران استهبان در راستای فرهنگ‌سازی همشهریان به ماندن در خانه و پرهیز از اجتماعات برای جلوگیری از گسترش بیماری منحوس کرونا پخش می‌شد، با حضور احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان، امید کیامرث، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان و محمود حسن‌زاده، رییس کتابخانه عمومی استهبان از برگزیدگان جشنواره داستان یلداستان و برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران تجلیل و گواهی حضور کارگاه نمایش از ایده تا اجرا خانه هنرمندان استهبان به شرکت‌کنندگان این دوره داده شد.
امید کیامرث گفت: بالندگی هر جامعه‌ای در گرو بالندگی فرهنگ و هنر آن جامعه است. این هنرمندان هستند که می‌بایست بار این مسئولیت را به دوش بکشند.

احمدرضا کمالی سروستانی نیز از فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و کارکردهای چشمگیر در فرهنگ‌سازی مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا، با همه محدودیت‌هایی که وجود داشته است، قدردانی کرد و استهبان را شهرستانی هنرخیز دانست که در همه رشته‌های هنری، دارای موفقیت‌های چشمگیری است و آن را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه دانست.

فرماندار استهبان ادامه داد: با موسیقی، از خشم به آرامش می‌رسیم و از غم به شادی و پرواضح است که  موسیقی زبان عمومی ملت‌هاست که می‌تواند احساسات و عواطف را دراختیار خود بگیرد و در زمان‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده باشد.
وی افزود: می‌توان گفت که اگر فرهنگ و هنر را از جامعه‌ای حذف کنند، ناگزیر هویت را از آن جامعه را حذف کرده‌اند و از هنرمندان می‌خواهم تا با دوراندیشی، در راه گسترش و توسعه فرهنگ و هنر کوشا باشند.
مجید فرهمندی، رییس انجمن موسیقی استهبان و رئیس خانه هنرمندان شهرستان استهبان هم با بیان اینکه هم اکنون، هنرمندان شهرستان کمترین مشکلات را برای اجرای برنامه‌های‌شان داشته‌اند، به نمایندگی از اعضای خانه هنرمندان و انجمن موسیقی استهبان از حضور و همراهی ایشان تشکر و قدردانی کرد.
اجرای دونوازی دف و نی را مجید فرهمندی و محمدرضا جوهری هنرمندان انجمن موسیقی استهبان و خوانش داستان را زهرا فرجودی از انجمن داستان سته‌بان از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

پایان بخش این برنامه اهدای لوح تقدیر و جایزه به برگزیدگان جشنواره داستان یلداستان و معرفی برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران بود.
برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی آوای باران:
نوازندگی پیانو: غزل احرامی، درنیکا احترامیان، هستی معصوم‌پور
نوازندگی تار: علی اخباری
نوازندگی سه‌تار: رضا نوری (از داراب)، محمد خوش‌قدم
نوازندگی تنبک: فاطمه ابوطالبی (از اصفهان)، آوا فرهمندی
نوازندگی دف: آوا فرهمندی
آواز: سید ابوالفضل کیوانی، محسن معصومی
نوازندگی گیتار: ثنا شرفه
بخش ویژه مرغ سحر:
گیتار: کیارا خوشرنگ
پیانو: سنا مرادپور
سه‌تار: امیرحسن خوش‌نیت
آواز: توفیق‌زاده
بخش دونوازی: (مرغ سح ) ایمان و محمد خوشقدم
دو نوازی دف: مینا پاکدل، مرضیه گیو
دونوازی سنتور و تنبک: امیرعلی اصطلاحی و امیرمحمد جاویدی، ابوالفضل حکم‌فرما و احسان شفق
 
برگزیدگان جشنواه داستان یلداستان:
بخش آزاد مسابقه (بزرگ‌سال)
رتبهٔ اول: زهرا فرجودی (بیست)
رتبهٔ دوم: لیلا یارمحمدی (کالبدشکافیِ یک تنهایی)
رتبهٔ سوم: انسیه تاجیک (طبقهٔ هشتم)
بخش یلدایی مسابقه (بزرگ‌سال)
رتبهٔ یکم: آیدین پاک‌روان (یلدای ۲۰)
رتبهٔ دوم: طیبه جورکش (تخمهٔ خندان)
رتبهٔ سوم: فاطمه زارع (یلدای بی‌بی جان)
بخش آزاد مسابقه (زیر ۱۵ سال)
رتبهٔ یکم: فائزه حقانی (بره سیسار)
این بخش برگزیدهٔ دوم ندارد
بخش یلدایی مسابقه (زیر ۱۵ سال)
رتبهٔ یکم: فاطمه شکیبا (من و یلدا)
رتبهٔ دوم: حدیث کریمی (چلهٔ کوچک، چلهٔ بزرگ)
کد مطلب : ۲۳۱۳۱
برچسب ها :
حافظ خبر حافظ نیوز حافظ‌خبر دهه فجر فجر انقلاب انقلاب اسلامی تالار شمس اصطهباناتی تالار شمس اصطهباناتی فرهنگ و هنر هنرمندان هنرمند هنر موسیقی کنسرت موسیقی داستان نمایش تئاتر استهبان زنده نوازنده جشنواره جشن اینستاگرام آموزشگاه آموزشگاه موسیقی آوای باران خانه پرهیز اجتماعی جلوگیری گسترش بیماری کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا همه گیری کرونا بحران کرونا پخش احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار فرمانداری امید کیامرث فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ادب محمود حسن زاده کتابخانه کتابخانه‌های عمومی یلداستان کارگاه جامعه هنرخیز سرمایه سرمایه‌ چشمگیر خشم آرامش غم شادی زبان ملت ملت ها احساسات عواطف اختیار هویت دوراندیشی کوشا مجید فرهمندی انجمن دونوازی دف نی محمدرضا جوهری خوانش زهرا فرجودی سته بان پیانو غزل احرامی درنیکا احترامیان هستی معصوم پور سه تار تار علی اخباری رضا نوری داراب محمد خوشقدم تنبک فاطمه ابوطالبی اصفهان آوا فرهمندی سید ابوالفضل کیوانی محسن معصومی آواز گیتار ثنا شرفه مرغ سحر مرغ سحر کیارا خوشرنگ سنا مرادپور امیرحسن خوش نیت ایمان خوشقدم مینا پاکدل مرضیه گیو سنتور امیرعلی اصطلاحی ابوالفضل حکمفرما احسان شفق امیرمحمد جاویدی لیلا یارمحمدی بیست تنهایی کالبدشکافی انسیه تاجیک طبقهٔ هشتم یلدا آیدین پاک‌روان طیبه جورکش تخمه خندان فاطمه زارع بی‌بی آزادی فائزه حقانی بره سیسار فاطمه شکیبا حدیث کریمی چله چلهٔ کوچک چلهٔ بزرگ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما