سرپرست سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:

نصب المان ها فاخر شهری در راستای معرفی فرهنگ و هویت شیراز

17 فروردين 1401 ساعت 10:19

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در اولین جلسه هماهنگی معاونت سیما و منظر با مسئولین زیباسازی مناطق یازده گانه شهرداری در سال ۱۴۰۱ گفت: المان هاي شهري به عنوان عنصر شاخص از شهر ابزاري ارزشمند براي معرفي هويت شهر است.


به گزارش حافظ خبر، روح الله مظفری سرپرست سازمان با اشاره به اینکه المان ها مي توانند آينه اي تمام نما، از هويت و فرهنگ شهر باشند گفت: نمادها و المان شهری که در فضای هاي عمومی نصب می شوند ضمن بالا بردن کيفيت بصری محيط باعث می شوند که شهروندان و ببیندگان درک بهتری نسبت به‌ محیط زندگی، مفاخر، مشاهیر، آداب و رسوم خود بدست بیاورند.

مظفری با بیان اینکه در زمینه المان های شهری نیازمند خلاقیت ،نوآوری و ایده های جدید هستیم افزود: شهر شیراز تنها متعلق به شهروندانش نیست و بسیاری از مردم در جهان کشور ایران را به نام شهر شیراز مي شناسند و با در نظر گرفتن اینکه شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری شده است مي بايست المان های ملی، مذهبی و اسلامی فاخری در این شهر نصب شود.

 سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به تاثير و نقش المان هاي شهري در زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت: در هر  المان هاي شهری معانی خاصی به کار برده شده است که اگر این مفاهیم در ذهن شهروندان جای بگیرد، به عناصري هويتمند و شاخص در سطح شهر تبديل خواهند شد.

 


کد مطلب: 25154

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25154/نصب-المان-فاخر-شهری-راستای-معرفی-فرهنگ-هویت-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir