رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز:

راه اندازی اتوبان شیراز-اصفهان

انتقال نیمی از ترددهای دروازه «قرآن» به گویم

6 ارديبهشت 1401 ساعت 13:46

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محمدیان گفت: در صورت راه ‌اندازی قطعات یک تا هفت اتوبان شیراز-اصفهان تا پایان سال یا سال آینده، ۵۰ درصد ترددهای محور دروازه «قرآن» به محور ورودی گویم انتقال پیدا میکند.


به گزارش حافظ خبر، رضا محمدیان، با اشاره به خبر افتتاح قطعات یک تا 6 اتوبان شیراز-اصفهان در سال جاری گفت: افتتاح ناقص و نمایشی پروژه‌ های عمرانی موجب ایجاد مشکلات و بدنامی مسئولان می شود.
رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: روزانه حدود 17 هزار و 461 خودرو از محور سپیدان به سمت شیراز، از سه ‌راهی قلات وارد می شوند.
وی اضافه کرد: در صورت راه ‌اندازی قطعات یک تا هفت اتوبان شیراز-اصفهان تا پایان سال یا سال آینده، ۵۰ درصد ترددهای محور دروازه «قرآن» به محور ورودی گویم انتقال پیدا میکند.
محمدیان تاکید کرد: این افتتاح ناقص باعث بروز مشکلات امنیتی به دلیل حجم تردد بالای خودروها و شهروندان از یک محور بدون جایگزین و راه فرار و ایمنی به دلیل ورود خودروهای سنگین از سه ‌راهی قلات به سمت تقاطع «جهاد» و تردد آنها حدود ۱۶ کیلومتر در مسیر داخل شهر، بین خودرو شهروندان به جهت ورود به بزرگراه «آیت الله حسینی الهاشمی» و تردد به سمت کمربندی جاده بوشهر و پل فسا خواهد شد و علاوه بر آمار ذکر شده تردد شهرک‌ های صدرا، گلستان، حافظ، گلستان و ... از این محور مختل می شود.
و ی ادامه داد: اجرای قطعه آخر اتوبان (قطعه هشت) از اتصال آزادراه به محور شیراز-سپیدان یکی از راه‌ های چاره است که هنوز عملیات تقاطع آن نیز آغاز نشده و باید با همت وزارت راه و شهرسازی آغاز شده و همزمان با بهره ‌برداری از اتوبان به افتتاح برسد.
محمدیان تصریح کرد: اجرای زیرگذر گویم و انجام اصلاحات لازم در محور فعلی و اعمال تملک‌ ها و عقب‌نشینی‌ ها باید در اولویت قرار بگیرد و عملیات اجرایی آن ظرف یک ماه آینده شود.
وی تاکید کرد: تکمیل بزرگراه «آیت الله رفسنجانی» قبل از ورودی گویم به سمت بزرگراه «آیت الله حسینی ‌الهاشمی» موجب پوشش بخش قابل توجهی از تردد ورودی شهر می شود.


کد مطلب: 25318

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25318/راه-اندازی-اتوبان-شیراز-اصفهان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir