۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز:

راه اندازی اتوبان شیراز-اصفهان

انتقال نیمی از ترددهای دروازه «قرآن» به گویم
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
محمدیان گفت: در صورت راه ‌اندازی قطعات یک تا هفت اتوبان شیراز-اصفهان تا پایان سال یا سال آینده، ۵۰ درصد ترددهای محور دروازه «قرآن» به محور ورودی گویم انتقال پیدا میکند.
راه اندازی اتوبان شیراز-اصفهان
به گزارش حافظ خبر، رضا محمدیان، با اشاره به خبر افتتاح قطعات یک تا 6 اتوبان شیراز-اصفهان در سال جاری گفت: افتتاح ناقص و نمایشی پروژه‌ های عمرانی موجب ایجاد مشکلات و بدنامی مسئولان می شود.
رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: روزانه حدود 17 هزار و 461 خودرو از محور سپیدان به سمت شیراز، از سه ‌راهی قلات وارد می شوند.
وی اضافه کرد: در صورت راه ‌اندازی قطعات یک تا هفت اتوبان شیراز-اصفهان تا پایان سال یا سال آینده، ۵۰ درصد ترددهای محور دروازه «قرآن» به محور ورودی گویم انتقال پیدا میکند.
محمدیان تاکید کرد: این افتتاح ناقص باعث بروز مشکلات امنیتی به دلیل حجم تردد بالای خودروها و شهروندان از یک محور بدون جایگزین و راه فرار و ایمنی به دلیل ورود خودروهای سنگین از سه ‌راهی قلات به سمت تقاطع «جهاد» و تردد آنها حدود ۱۶ کیلومتر در مسیر داخل شهر، بین خودرو شهروندان به جهت ورود به بزرگراه «آیت الله حسینی الهاشمی» و تردد به سمت کمربندی جاده بوشهر و پل فسا خواهد شد و علاوه بر آمار ذکر شده تردد شهرک‌ های صدرا، گلستان، حافظ، گلستان و ... از این محور مختل می شود.
و ی ادامه داد: اجرای قطعه آخر اتوبان (قطعه هشت) از اتصال آزادراه به محور شیراز-سپیدان یکی از راه‌ های چاره است که هنوز عملیات تقاطع آن نیز آغاز نشده و باید با همت وزارت راه و شهرسازی آغاز شده و همزمان با بهره ‌برداری از اتوبان به افتتاح برسد.
محمدیان تصریح کرد: اجرای زیرگذر گویم و انجام اصلاحات لازم در محور فعلی و اعمال تملک‌ ها و عقب‌نشینی‌ ها باید در اولویت قرار بگیرد و عملیات اجرایی آن ظرف یک ماه آینده شود.
وی تاکید کرد: تکمیل بزرگراه «آیت الله رفسنجانی» قبل از ورودی گویم به سمت بزرگراه «آیت الله حسینی ‌الهاشمی» موجب پوشش بخش قابل توجهی از تردد ورودی شهر می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۳۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما