استاندار فارس در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش:

ضرورت ایجاد هم افزایی در بین دانشگاه های استان در راستای خدمت به مردم

19 خرداد 1401 ساعت 16:53

گزارشگر : منیره خسروبیگ

استاندار فارس در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش، بر ضرورت ایجاد هم افزایی در بین دانشگاه های استان در راستای خدمت به جامعه تاکید کرد.


به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز استاد، گفت: اساتید، نقش سازنده ای در آموزش و پرورش نسل های جوان بر عهده دارند و این روز نیز فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش های آنان است.

وی در ادامه افزود: فعالیت ها و اقدامات باید علمی و در راستای رفع مشکلات و موانع و چالش های جامعه باشد.

استاندار فارس بر هم افزایی دانشگاه ها در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید هم افزایی در بین دانشگاه های استان فارس ایجاد شود و تمامی دانشگاه ها از ظرفیت ها، توانمندی ها، تجهیزات، امکانات و حتی نیروی انسانی یکدیگر برای پیشرفت استان و کشور استفاده کنند، چراکه در کنار هم قرار گرفتن و با هم بودن موجب رفع برخی از چالش ها می شود.

 ایمانیه آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت در حوزه محصولات سلامت محور و تجهیزات پزشکی اعلام کرد و گفت: پژوهش هایی که کمک کننده و برای رفع مشکلات استان در راستای خودکفایی انجام شود، مورد حمایت مجموعه استانداری و به تبع آن ادارات، سازمان ها و ارگان ها قرار می گیرد.

 وی با قدردانی از اساتید و کارکنان مجموعه سلامت فارس اظهار کرد: طبق سازمان جهانی بهداشت، ۲۵درصد از تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن بر عهده دیگر سازمان ها است.

استاندار فارس با بیان اینکه ۷۵ درصد مرگ و میر در استان به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، قلب و عروق، حوادث و سوانح، فشارخون اختصاص دارد، تاکید کرد: برای کاهش مرگ و میر و حفظ سلامتی مردم، باید تمامی سازمان ها و ادارات فارس با مجموعه سلامت همکاری داشته باشند تا این امر به الگویی در کشور تبدیل شود.

 ایمانیه همچنین اظهار کرد: متوسط سن تصادفات در استان بین ۱۸ تا ۳۵ سال و حتی کودکان اتفاق می افتد که این امر مهم بر عهده سازمان های غیر مرتبط با حوزه سلامت است، چراکه اقدامات اصلی مجموعه سلامت پس از ایجاد حوادث و سوانح است.

او از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک دارویی در شیراز خبر داد و خواستار همکاری اساتید این حوزه برای ارایه راهکارها، نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده و مطلوب شد.

استاندار فارس در این آیین در خصوص جهش ملی مسکن، واگذاری زمان برای ساخت بیمارستان های شیراز، ساخت بیمارستان های حضرت صدیقه طاهره (س)، محمد رسول الله(ص) و توضیحاتی ارایه داد.  

آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش با حضور استاندار فارس در سالن های سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.


کد مطلب: 25640

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25640/ضرورت-ایجاد-هم-افزایی-بین-دانشگاه-های-استان-راستای-خدمت-مردم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir