۰
plusresetminus
استاندار فارس در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش:

ضرورت ایجاد هم افزایی در بین دانشگاه های استان در راستای خدمت به مردم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۳
استاندار فارس در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش، بر ضرورت ایجاد هم افزایی در بین دانشگاه های استان در راستای خدمت به جامعه تاکید کرد.
ضرورت ایجاد هم افزایی در بین دانشگاه های استان در راستای خدمت به مردم
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز استاد، گفت: اساتید، نقش سازنده ای در آموزش و پرورش نسل های جوان بر عهده دارند و این روز نیز فرصتی مغتنم برای قدردانی از تلاش های آنان است.

وی در ادامه افزود: فعالیت ها و اقدامات باید علمی و در راستای رفع مشکلات و موانع و چالش های جامعه باشد.

استاندار فارس بر هم افزایی دانشگاه ها در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید هم افزایی در بین دانشگاه های استان فارس ایجاد شود و تمامی دانشگاه ها از ظرفیت ها، توانمندی ها، تجهیزات، امکانات و حتی نیروی انسانی یکدیگر برای پیشرفت استان و کشور استفاده کنند، چراکه در کنار هم قرار گرفتن و با هم بودن موجب رفع برخی از چالش ها می شود.

 ایمانیه آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت در حوزه محصولات سلامت محور و تجهیزات پزشکی اعلام کرد و گفت: پژوهش هایی که کمک کننده و برای رفع مشکلات استان در راستای خودکفایی انجام شود، مورد حمایت مجموعه استانداری و به تبع آن ادارات، سازمان ها و ارگان ها قرار می گیرد.

 وی با قدردانی از اساتید و کارکنان مجموعه سلامت فارس اظهار کرد: طبق سازمان جهانی بهداشت، ۲۵درصد از تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن بر عهده دیگر سازمان ها است.

استاندار فارس با بیان اینکه ۷۵ درصد مرگ و میر در استان به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، قلب و عروق، حوادث و سوانح، فشارخون اختصاص دارد، تاکید کرد: برای کاهش مرگ و میر و حفظ سلامتی مردم، باید تمامی سازمان ها و ادارات فارس با مجموعه سلامت همکاری داشته باشند تا این امر به الگویی در کشور تبدیل شود.

 ایمانیه همچنین اظهار کرد: متوسط سن تصادفات در استان بین ۱۸ تا ۳۵ سال و حتی کودکان اتفاق می افتد که این امر مهم بر عهده سازمان های غیر مرتبط با حوزه سلامت است، چراکه اقدامات اصلی مجموعه سلامت پس از ایجاد حوادث و سوانح است.

او از اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک دارویی در شیراز خبر داد و خواستار همکاری اساتید این حوزه برای ارایه راهکارها، نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده و مطلوب شد.

استاندار فارس در این آیین در خصوص جهش ملی مسکن، واگذاری زمان برای ساخت بیمارستان های شیراز، ساخت بیمارستان های حضرت صدیقه طاهره (س)، محمد رسول الله(ص) و توضیحاتی ارایه داد.  

آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش با حضور استاندار فارس در سالن های سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما