مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان فارس:

بیش از ۵۱ هزار بازرسی در سه ماهه اول سال جاری انجام شده است

9 تير 1401 ساعت 18:21

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان فارس  امروز (پنج شنبه 9 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: 51 هزار و 703 بازرسی در سه ماهه اول سال جاری انجام شده است و 2 هزار و 417 پرونده به ارزش ریالی یک هزار و 450 میلیارد ریال شکل گرفته است.


به گزارش حافظ خبر، حمید رضا ایزدی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه نیمی از نیروهای سایر معاونت را به بازرسی اختصاص یافته است، افزود: سامانه «124» به صورت یک سامانه برخط فعالیت می کند که 600 میلیون تومان هزینه آن شده است.
وی اظهار کرد: در بحث تخلفات بیشترین مورد ارجاع به تعزیزات حکومتی در بحث گرانفروشی، احتکار، عدم اعلام موجود، کم فروشی، حمل و نقل و نگهداری و عرضه کالای قاچاق، تلقب و عرضه خارج از شبکه ارائه شده است.
ایزدی با اشاره به اینکه در سال 1400 از مبدا گمرکات فارس، 531 میلیون دلار بوده است، افزود: صادرات فارس از کل گمرکات فارس 2 میلیارد و 50 میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر یک هزار و 700 مورد افزایش مجوز فروشگاه مجازی داشته باشیم، اظهار کرد: 205 شرکت دانش بنیان در فارس وجود دارد که بخشی از آن از سازمان صمت دریافت مجوز کرده اند.
ایزدی گفت: در دستور کار داریم 220 واحد نیمه راکد و راکد استان تا پایان سال دوباره مشغول به فعالیت شوند.
وی گفت: 13 هزار هکتار از اراضی مشهور به «تنگ سرخ» از سامانه «کاداس» برای ثبت معدن حذف کردیم و ما به این شرط انجام دادیم که این منطقه را منطقه حفاظت شده ثبت کند که بعد از گذشت 2 سال این منطقه فقط شکار ممنوع است و لازم است سریعتر به منطقه حفاظت شده تبدیل کنند که شاهد اتفاقات بعدی نباشیم و مجوز 11 معدن دارای مجوز در راستای سلامت مردم، در منطقه «قلات» باطل کردیم و 9 مورد آن کاملا باطل شده و 2 مورد دیگر در حال اجرای روند بروکراسی اداری است.


کد مطلب: 25796

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/25796/بیش-۵۱-هزار-بازرسی-سه-ماهه-اول-سال-جاری-انجام-شده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir