سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

نجات شهرک صنعتی شیراز از فاجعه ای بزرگ

25 آذر 1401 ساعت 21:53

گزارشگر : منیره خسروبیگ

آتش پاد محمد هادی قانع عنوان کرد: آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی شیراز که ساعت ۱۶:۰۵ دقیقه امروز ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱ به وقوع پیوست، با اقدامات به موقع  آتش‌نشانان خاموش و از فاجعه ای بزرگ در این شهرک جلوگیری شد.


به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع که در محل حادثه حضور داشت در این خصوص گفت: آتش سوزی در زمان فعالیت کارگران و از برج تقطیر آغاز و به دلیل روغن های جاری در کف کارخانه و مخازن تصفیه روغن به سرعت گسترش یافته بود.

این مقام مسئول با اشاره به حساسیت این حادثه ادامه داد: وجود مخازن و حوضچه های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه ای دیگر با مشتقات نفتی سریع الاشتعال، فاجعه ای جدی را هشدار می داد.

آتش پاد قانع افزود: این حادثه که برای پنجمین بار در این کارخانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مقرارت فنی به وقوع پیوست با حضور به موقع   آتش نشانان و مدیریتی دقیق کنترل شد.

قانع با بیان حجم بالای آتش ، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله های سرکش آتش،  ۶ خودرو آتش نشانی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودرو های حامل سیستم تنفسی با آتش نشان از پنج ایستگاه در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری آتش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی با تخلیه کارکنان و ایمنی محل در عملیاتی حساس شعله های سرکش را مهار و نگرانی بر  افزایش میزان حرارت و سرایت شعله های آتش به بخش های دیگر کارخانه و کارخانه های  اطراف را خاتمه و در عملیاتی موفق از رخ دادی بزرگ در شهرک صنعتی شیراز جلوگیری کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت:بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت های وارده به این محل انجام می پذیرد.

وی عنوان کرد: این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

 


کد مطلب: 26687

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/26687/نجات-شهرک-صنعتی-شیراز-فاجعه-بزرگ

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir