۰
plusresetminus
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

نجات شهرک صنعتی شیراز از فاجعه ای بزرگ

تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۳
آتش پاد محمد هادی قانع عنوان کرد: آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی شیراز که ساعت ۱۶:۰۵ دقیقه امروز ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۱ به وقوع پیوست، با اقدامات به موقع  آتش‌نشانان خاموش و از فاجعه ای بزرگ در این شهرک جلوگیری شد.
نجات شهرک صنعتی شیراز از فاجعه ای بزرگ
به گزارش حافظ خبر، آتش پاد قانع که در محل حادثه حضور داشت در این خصوص گفت: آتش سوزی در زمان فعالیت کارگران و از برج تقطیر آغاز و به دلیل روغن های جاری در کف کارخانه و مخازن تصفیه روغن به سرعت گسترش یافته بود.

این مقام مسئول با اشاره به حساسیت این حادثه ادامه داد: وجود مخازن و حوضچه های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه ای دیگر با مشتقات نفتی سریع الاشتعال، فاجعه ای جدی را هشدار می داد.

آتش پاد قانع افزود: این حادثه که برای پنجمین بار در این کارخانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مقرارت فنی به وقوع پیوست با حضور به موقع   آتش نشانان و مدیریتی دقیق کنترل شد.

قانع با بیان حجم بالای آتش ، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله های سرکش آتش،  ۶ خودرو آتش نشانی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودرو های حامل سیستم تنفسی با آتش نشان از پنج ایستگاه در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری آتش را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی با تخلیه کارکنان و ایمنی محل در عملیاتی حساس شعله های سرکش را مهار و نگرانی بر  افزایش میزان حرارت و سرایت شعله های آتش به بخش های دیگر کارخانه و کارخانه های  اطراف را خاتمه و در عملیاتی موفق از رخ دادی بزرگ در شهرک صنعتی شیراز جلوگیری کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت:بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت های وارده به این محل انجام می پذیرد.

وی عنوان کرد: این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۶۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما