استاندار فارس:

تلاش برای تقویت رفتارهای فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی دانش آموزان

9 فروردين 1402 ساعت 15:24

گزارشگر : منیره خسروبیگ

محمد هادی ایمانیه در جلسه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: می بایست در کنار توجه به مسائل آموزشی به رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی دانش آموزان نیز توجه و نسبت به تقویت آنان اقدام شود.


به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه در جلسه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان؛ این اتحادیه و فعالیت های آن را ارزشمند عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که سنوات گذشته به امضای وزیر محترم آموزش و پرورش رسیده است، تجهیزات، ساختمان، وسیله نقلیه، و سایر مسائل و موارد مربوط به دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی؛ البته در حد اختیارات، امکانات و بضاعت، بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.
استاندار فارس سپردن مسئولیت به دانش آموزان را یکی از کارهای تاثیرگذار برای این قشر عنوان کرد و افزود: می توان برای ایجاد رقابت مفید، در قالب گروه های هفت نفره نسبت به سپردن مسئولیت به ایشان اقدام کرد.
وی بر لزوم هماهنگی، نزدیکی هرچه بیشتر و توأمان آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: می بایست در کنار توجه به مسائل آموزشی به رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی دانش آموزان نیز توجه و نسبت به تقویت آنان اقدام شود.
دکتر ایمانیه به مبلغین اعزام شده به مدارس اشاره کرد و افزود: عزیزانی که به عنوان مُبَلغ به مدارس اعزام می شوند باید تسلط کاملی بر مسائل پرورشی، روانشناسی، مدیریت و جامعه شناسی داشته باشند؛ در این زمینه از ظرفیت سایر مجموعه ها نیز می توانید استفاده کنید.
نماینده عالی دولت در فارس به طرح شهاب هم اشاره کرد و گفت: با سایر مجموعه ها از جمله بنیاد ملی نخبگان که این طرح را اجرا می کند هماهنگی داشته باشید؛ استعداد یابی، پرورش خلاقیت و نخبه پروری ارزشمند است اما زمانی منتج به نتیجه می شود که در راستای احیا و ارتقای هویت دینی و ملی باشد.
وی خواستار حضور دانش آموزان در اینگونه جلسات شد و افزود: حضور دانش آموزان، حتی افرادی که به ظاهر نظری متفاوت با اکثریت دارند در این جلسات ضروری است؛ چرا که صاحب اصلی این قبیل فعالیت ها دانش آموزان هستند.


کد مطلب: 27162

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27162/تلاش-تقویت-رفتارهای-فرهنگی-اجتماعی-اعتقادی-دانش-آموزان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir