آموزش و پرورش استان فارس:

درخشش هنرجویان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

4 ارديبهشت 1402 ساعت 12:31

گزارشگر : منیره خسروبیگ

درخشش هنرجویان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، ۵ دانش آموز استان فارسی توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.


به گزارش حافظ خبر، فرشید قاسمی در جمع معاونین آموزش متوسطه سراسر استان فارس در شیراز گفت: مسابقات ملی مهارت هر ساله از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور در مراحل شهرستانی استانی و کشوری برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با تاکید به اینکه مرحله جهانی این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار میشود، افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات که هنرجویان زیر ۲۱ سال هستند پس از اینکه در مرحله شهرستانی در آزمون های کتبی عملی و مصاحبه شرکت کردند درصورت کسب امتیازات لازم به مرحله استانی راه می یابند.
 قاسمی تصریح کرد: در مرحله استانی این مسابقات که به صورت پروژه عملی ۴ تا ۸ ساعته برگزار می شود شرکت کنندگان با هم به رقابت می پردازند و از هر رشته ۶ نفر به مرحله کشوری راه می یابند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، ۵ دانش آموز استان فارسی توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.
رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: هر ساله این مسابقات به میزبانی چند استان و به صورت همزمان برگزار می‌شود در سال جاری نیز اداره کل فنی حرفه ای استان فارس میزبان چهار رشته از این مسابقات بود.
یحیی علیرضا پور افزود: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت درس ۶ گروه و ۴۳ رشته برگزار شد و هنرجویان هنرستان های استان فارس توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.
وی تصریح کرد: در رشته نقاشی و و دکور دکوراسیون خانم نگار سهرابی از هنرستان انصاری لاری ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب رتبه اول شد.
علیرضا پور ادامه داد: خانم شیما زارع نیز در همین رشته از هنرستان غیر دولتی پدیده ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب رتبه دوم شد.
ادامه داد: در رشته رباتیک این مسابقات نیز امیررضا فرزان از هنرستان طالقانی ناحیه ۴ شیراز موفق به کسب سوم شد.
رئیس اداری فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: هنرجویان دنیا منفرد و زهرا پاشنه طلا به ترتیب از هنرستان های حاجی مریم روان شهرستان داراب و هنرستان انصاری لاری ناحیه ۲ شیراز در رشته فناوری مد و لباس و رشته فناوری گرافیک موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.


کد مطلب: 27242

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27242/درخشش-هنرجویان-استان-فارس-بیستمین-دوره-مسابقات-ملی-مهارت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir