۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

درخشش هنرجویان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
درخشش هنرجویان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، ۵ دانش آموز استان فارسی توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.
درخشش هنرجویان استان فارس در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت
به گزارش حافظ خبر، فرشید قاسمی در جمع معاونین آموزش متوسطه سراسر استان فارس در شیراز گفت: مسابقات ملی مهارت هر ساله از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور در مراحل شهرستانی استانی و کشوری برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با تاکید به اینکه مرحله جهانی این مسابقات هر دو سال یکبار برگزار میشود، افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات که هنرجویان زیر ۲۱ سال هستند پس از اینکه در مرحله شهرستانی در آزمون های کتبی عملی و مصاحبه شرکت کردند درصورت کسب امتیازات لازم به مرحله استانی راه می یابند.
 قاسمی تصریح کرد: در مرحله استانی این مسابقات که به صورت پروژه عملی ۴ تا ۸ ساعته برگزار می شود شرکت کنندگان با هم به رقابت می پردازند و از هر رشته ۶ نفر به مرحله کشوری راه می یابند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، ۵ دانش آموز استان فارسی توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.
رئیس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: هر ساله این مسابقات به میزبانی چند استان و به صورت همزمان برگزار می‌شود در سال جاری نیز اداره کل فنی حرفه ای استان فارس میزبان چهار رشته از این مسابقات بود.
یحیی علیرضا پور افزود: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت درس ۶ گروه و ۴۳ رشته برگزار شد و هنرجویان هنرستان های استان فارس توانستند رتبه های برتر را کسب کنند.
وی تصریح کرد: در رشته نقاشی و و دکور دکوراسیون خانم نگار سهرابی از هنرستان انصاری لاری ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب رتبه اول شد.
علیرضا پور ادامه داد: خانم شیما زارع نیز در همین رشته از هنرستان غیر دولتی پدیده ناحیه ۲ شیراز موفق به کسب رتبه دوم شد.
ادامه داد: در رشته رباتیک این مسابقات نیز امیررضا فرزان از هنرستان طالقانی ناحیه ۴ شیراز موفق به کسب سوم شد.
رئیس اداری فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: هنرجویان دنیا منفرد و زهرا پاشنه طلا به ترتیب از هنرستان های حاجی مریم روان شهرستان داراب و هنرستان انصاری لاری ناحیه ۲ شیراز در رشته فناوری مد و لباس و رشته فناوری گرافیک موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۲۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما