سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

پیشگیری مهم ترین گام در مبارزه با مواد مخدر

5 تير 1402 ساعت 19:41

گزارشگر : منیره خسروبیگ

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: پیشگیری نخستین و مهمترین گام در زنجیره بحث مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر است.


به گزارش حافظ خبر،  اسماعیل قزل سفلی سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در شیراز افزود: می بایست تمام توان خود را در حوزه پیشگیری از اعتیاد بگذاریم؛ چرا که اثر بخش ترین گام در مبازره با مواد مخدر است و یقینا منجر به نتایج مطلوب تر و بهتری خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه درمان اعتیاد تاکنون بسیار هزینه شده اما موفقیت چندانی حاصل نشده که البته این عدم موفقیت در کل دنیا تجربه شده و بنابراین باید به سمت پیشگیری برویم.

او اظهار داشت: در بحث مقابله با مواد مخدر زنجیره سوم نیز کار و اشتغال بهبود یافتگان است تا با ایجاد فرصت شغلی برای بهبود یافتگان ، آنها را به زندگی امیدوار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: گام بعد در مقابله با مواد مخدر صیانت از موفقیت ها و مراقبت دائمی از بهبود یافتگان و گام پنجم نیز مقابله با تهدیدات این حوزه است.

قزل سفلی افزود: هر یک از دستگاه ها در بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی عهده دار هستند مانند آموزش و پرورش و دانشگاه ها که در حوزه پیشگیری مسئولیت مستقیم دارند.

وی، با اشاره به اینکه امروز دسترسی به مواد مخدر بسیار آسان شده گفت: این در حالی است که تاکنون شاهد زحمات و اقدامات بسیاری در بحث مبارزه با مواد مخدر از سوی دستگاه های مختلف هستیم و ضربات سخت و سنگینی هم به فعالان این حوزه وارد شده است.

قزل سفلی استان فارس را از استان های موفق در شورای مبارزه با مواد مخدر کشور دانست و افزود: باید با هم افزایی و هماهنگی بیش از گذشته در بحث مبارزه با مواد مخدر گام برداریم.


کد مطلب: 27579

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/27579/پیشگیری-مهم-ترین-گام-مبارزه-مواد-مخدر

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir