دانشگاه پیام نور:

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاههای پیام نور کشور در شیراز

18 اسفند 1402 ساعت 13:54

گزارشگر : منیره خسروبیگ

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز برگزار شد .


به گزارش حافظ خبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در ابتدای این مراسم به بیان ثمرات ارتباط با قرآن در جامعه گفت: جوانان با استفاده از قرآن کار فرهنگی جهادی کنند.
حجت‌الاسلام سید محمود نبوی افزود: از وظایف جوانان قرآنی در دانشگاه‌ها این است که به ترویج آن بپردازند و قرآن از مهجور ماندن خارج کنند.
وی تاکید کرد: ارتباط با قرآن بویژه برای جوانان باید همواره باشد و این ارتباط رهاوردهای بسیاری هم برای آنها دارد و نورانیت را به ارمغان می‌آورد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: قرائت قرآن تعظیم شعایر اسلام و اعلام موجودیت اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی  همچنین ضمن تاکید بر برگزاری چنین رویدادهایی افزود: این جلسات بسیار برکت داشته و باید با وضو وارد چنین جلسه هایی شد. 
رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه حوزه‌های مختلف دانشگاه در تلاش برای ایجاد شور و پویایی،تحرک وامیدبخشی هستند اظهار داشت :دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ارزشی، فرهنگی تاکید شده و امروز دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در عرصه دانشجوسازی ،شخصیت سازی ،شاگرد پروری و آینده ساز نقش محوری درشهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور داشته است .
دکتر ابراهیم تقی زاده با بیان اینکه تصور و تلقی نشود که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه از راه دور و مجازی است افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه تر کیبی بوده که از،شیوه‌های آموزشی متعددی استفاده می‌کند.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: هم حضور دانشجویان در کلاس حضوری و درکلاس‌های عملی تمام حضوری موجب شده بهترین خروجی از دانشجویان فارغ التحصیل داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بارها ریاست پیشین و فعلی سازمان سنجش به دفعات عنوان نموده اند که بخش بزرگی از پذیرفته شدگان مقاطع مختلف متعلق به دانشگاه پیام نور بوده است. 

دکتر تقی زاده بیان داشت: در آزمون‌های استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در رتبه نخست پذیرفته شدگان بوده اند. 
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور نظام تالیف منابع ،کتاب محوری دانشگاه و آزمون‌های کنکوری شاهد موفقیت های بسیاری از فارغ التحصیلان در آزمون های آینده باشیم. 

وی با اشاره به حوزه معاونت آموزشی ابراز داشت: بخشی از سرفصل‌ها به سمت مهارت محوری برودایجاد باشگاه‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته و دروس به صورت مهارتی شده است.
دکتر تقی زاده خاطرنشان کرد :دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه پویا، متحرک و تاثیرگذار سهم بسیار خوبی در سامانه علم سنجی وزارت علوم داشته و در درجایگاه دوازدهم تا چهاردهم در میان دوهزار دانشگاه و موسسات آموزشی کشور قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود:این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور حدود ۳۷۰ هزار دانشجو در۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی عهده دار مقاطع مختلف تحصیلی است.

 معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین مراسم اظهار داشت: در بیست و هفتمین جشنواره قرآن وعترت که دراستان فارس برگزار شد شش هزار و ۵۹۸ اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده که در بخش معارفی دوهزار و ۲۶۸ اثر شامل احکام تفسیر، سیره معصومین و معارف مربوط به نماز  می‌باشد.
وی افزود:دربخش آوایی هزار و۱۹۶ نفر شامل رشته حفظ ، دعاخوانی، قرآن و مداحی شامل شده است. 

دکتر مهدی محمدی ادامه داد:در بخش نو آفرینی ۱۹۴ اثر در بخش هنری هزار و ۴۷۹ اثر، دربخش پژوهشی ۲۷۲ اثر، در بخش صحیفه سجادیه ۶۰۰ اثر در و در بخش فناوری ۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد. 

دکتر محمدی در پایان سخنان خود به بیست هشتمین جشنواره قرآن و عترت که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و  از میزبانی استان کرمان برای جشنواره آتی خبر داد.


کد مطلب: 28519

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/28519/برگزاری-اختتامیه-جشنواره-قرآنی-دانشگاههای-پیام-نور-کشور-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir