۰
plusresetminus
دانشگاه پیام نور:

برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاههای پیام نور کشور در شیراز

تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز برگزار شد .
برگزاری اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاههای پیام نور کشور در شیراز
به گزارش حافظ خبر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در ابتدای این مراسم به بیان ثمرات ارتباط با قرآن در جامعه گفت: جوانان با استفاده از قرآن کار فرهنگی جهادی کنند.
حجت‌الاسلام سید محمود نبوی افزود: از وظایف جوانان قرآنی در دانشگاه‌ها این است که به ترویج آن بپردازند و قرآن از مهجور ماندن خارج کنند.
وی تاکید کرد: ارتباط با قرآن بویژه برای جوانان باید همواره باشد و این ارتباط رهاوردهای بسیاری هم برای آنها دارد و نورانیت را به ارمغان می‌آورد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: قرائت قرآن تعظیم شعایر اسلام و اعلام موجودیت اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی  همچنین ضمن تاکید بر برگزاری چنین رویدادهایی افزود: این جلسات بسیار برکت داشته و باید با وضو وارد چنین جلسه هایی شد. 
رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه حوزه‌های مختلف دانشگاه در تلاش برای ایجاد شور و پویایی،تحرک وامیدبخشی هستند اظهار داشت :دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ارزشی، فرهنگی تاکید شده و امروز دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در عرصه دانشجوسازی ،شخصیت سازی ،شاگرد پروری و آینده ساز نقش محوری درشهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور داشته است .
دکتر ابراهیم تقی زاده با بیان اینکه تصور و تلقی نشود که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه از راه دور و مجازی است افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه تر کیبی بوده که از،شیوه‌های آموزشی متعددی استفاده می‌کند.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: هم حضور دانشجویان در کلاس حضوری و درکلاس‌های عملی تمام حضوری موجب شده بهترین خروجی از دانشجویان فارغ التحصیل داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بارها ریاست پیشین و فعلی سازمان سنجش به دفعات عنوان نموده اند که بخش بزرگی از پذیرفته شدگان مقاطع مختلف متعلق به دانشگاه پیام نور بوده است. 

دکتر تقی زاده بیان داشت: در آزمون‌های استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در رتبه نخست پذیرفته شدگان بوده اند. 
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: دانشگاه پیام نور نظام تالیف منابع ،کتاب محوری دانشگاه و آزمون‌های کنکوری شاهد موفقیت های بسیاری از فارغ التحصیلان در آزمون های آینده باشیم. 

وی با اشاره به حوزه معاونت آموزشی ابراز داشت: بخشی از سرفصل‌ها به سمت مهارت محوری برودایجاد باشگاه‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته و دروس به صورت مهارتی شده است.
دکتر تقی زاده خاطرنشان کرد :دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه پویا، متحرک و تاثیرگذار سهم بسیار خوبی در سامانه علم سنجی وزارت علوم داشته و در درجایگاه دوازدهم تا چهاردهم در میان دوهزار دانشگاه و موسسات آموزشی کشور قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود:این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور حدود ۳۷۰ هزار دانشجو در۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی عهده دار مقاطع مختلف تحصیلی است.

 معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین مراسم اظهار داشت: در بیست و هفتمین جشنواره قرآن وعترت که دراستان فارس برگزار شد شش هزار و ۵۹۸ اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده که در بخش معارفی دوهزار و ۲۶۸ اثر شامل احکام تفسیر، سیره معصومین و معارف مربوط به نماز  می‌باشد.
وی افزود:دربخش آوایی هزار و۱۹۶ نفر شامل رشته حفظ ، دعاخوانی، قرآن و مداحی شامل شده است. 

دکتر مهدی محمدی ادامه داد:در بخش نو آفرینی ۱۹۴ اثر در بخش هنری هزار و ۴۷۹ اثر، دربخش پژوهشی ۲۷۲ اثر، در بخش صحیفه سجادیه ۶۰۰ اثر در و در بخش فناوری ۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد. 

دکتر محمدی در پایان سخنان خود به بیست هشتمین جشنواره قرآن و عترت که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و  از میزبانی استان کرمان برای جشنواره آتی خبر داد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۵۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما