۰
plusresetminus

آغاز پویش کودکان سایبری در بوانات

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کنترل کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به دلیل نبود آگاهی‌های لازم درباره این فضای نوین، دغدغه مشترک خانواده‌های ایرانی است؛ تا آنجا که به ورطه افراط و تفریط می‌کشد. برخی فرزندان خود را از این فضا دور و برخی نیز بدون هیچ کنترلی کودکان را در این فضا رها ساخته‌اند. در این میان برخی خانواده‌ها نیز فرزند را به سمت پرورش و رشد مناسب سوق خواهند داد و به شکلی کنترل شده و آگاهانه به فرزندان اجازه استفاده از فضای مجازی را می دهند.
آغاز پویش کودکان سایبری در بوانات
به گزارش حافظ خبر؛ حسین برزگر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات بر سواد رسانه‌ای خانواده‌ها برای صیانت از کودکان در فضای سایبری تاکید کرد و گفت: پویش کودکان سایبری از سوی پلیس فتا و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان می باشد .
وی افزود: کنترل کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به دلیل نبود آگاهی‌های لازم درباره این فضای نوین، دغدغه مشترک خانواده‌های ایرانی است؛ تا آنجا که به ورطه افراط و تفریط می‌کشد. برخی فرزندان خود را از این فضا دور و برخی نیز بدون هیچ کنترلی کودکان را در این فضا رها ساخته‌اند. در این میان برخی خانواده‌ها نیز فرزند را به سمت پرورش و رشد مناسب سوق خواهند داد و به شکلی کنترل شده و آگاهانه به فرزندان اجازه استفاده از فضای مجازی را می دهند.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات  ادامه داد: این فضا در کنار آسیب ها و چالش ها، دارای کارکردهایی چون آگاهی بخشی به ویژه برای کودکان و نوجوانان است اما بهره برداری از ظرفیت های مثبت آن نیازمند اجرای طرح ها و برنامه های هوشمندانه ای است تا این گروه سنی به مسیری شایسته و هدفمند در فضای مجازی هدایت شوند.
حسین برزگر تصریح کرد: دسترسی به اینترنت سالم و فضای امن مجازی برای کودکان و نوجوانان در حال حاضر یکی از دل نگرانی خانواده های ایرانی و مسئولان است تا با فراهم آوری این امکان کودکان و نوجوانان با اطمینان خاطر بیشتری از این فضا استفاده کرده و بهره گیری های لازم را دریافت کنند.
ریاین مسوول فرهنگی درپایان اعلام داشت : شهروندان  وخانواده ها می توانند از طریق پیوند زیر از محتویات اطلاع رسانی پویش بهره مند شوند:
https://www.cyberpolice.ir/cyberkids
 
 
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۶۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما