۰
plusresetminus

اگر روحانی، خاتمی باشد شدیدا انتقاد می کنیم/تشکل های دانشجویی، چشم بینا و زبان گویای نظام

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۹
علیرضا کریمی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان کشور در گفتگوی اختصاصی با «پایگاه دانشجویان انقلابی» عنوان کرد: اگر بخواهیم در مورد نحوه عملکرد تشکل های دانشجویی در ۸ سال گذشته صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم وظیفه اصلی تشکل ها چه چیزهایی بوده است. عدالتخواهی،آرمان طلبی و انتقاد به تمام نقاط ضعف از جمله وظایف اصلی تشکل ها بوده و باید همواره در دستور کار آنها باشد.و بعد از آن باید بررسی کنیم که تشکل های دانشجویی در دولت های نهم و دهم این روند را انجام داده اند یا نه.
کریمی گفت: با یک بررسی کوتاه می فهمیم هر جا که دولت از خط و گفتمان انقلاب پیروی کرده از حمایت تشکل های دانشجویی برخوردار بوده است؛ به عنوان در مباحث پرچم داری عدالت،پرداختن به مستضعفین،سفرهای استانی و کارهای زیاد عمرانی، تشکل های دانشجویی پشتیبان دولت بوده اند اما در مقاطعی که دولت از آرمان ها و شعارهای اساسی نظام یعنی همان استقلال و آزادی و عدالت طلبی فاصله گرفته، منتقدترین افراد جامعه همین تشکل ها بوده اند.
عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان بیان کرد: تشکل های دانشجویی در قضایای مختلف نشان داده اند چشم بینا و زبان گویای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.روند کاری تشکل های دانشجویی اینگونه بوده است و در سال های آینده هم مطمئنا همان رویکردی را پیش رو خواهیم داشت که در دولت آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد داشتیم؛ یعنی هرجا دولت از خط و گفتمان انقلاب پیروی کند مدافع سرسختش هسیتم و هر جا که تخطی کند مطمئنا منتقد ترین اشخاص جامعه تشکل های دانشجویی خواهند بود.
دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: عملکرد دولت آتی مواضع آن را نشان خواهد داد و ما دولت آقای روحانی را پیش از اینکه عملی انجام دهد نه مورد تقدیر قرار داده و نه محاکمه می کنیم.اینکه تحلیل ما نسبت به دولت آقای روحانی چیست؛باید منتظر بود تا عملکرد وی در تعیین کابینه مشخص شود. ما منتظریم تا عملکرد آقای روحانی مشخص شود و اگر دولت آقای روحانی مانند دولت آقای خاتمی باشد و قصد انجام همان رفتار ها را داشته باشد مطمئنا از طرف تشکل های دانشجویی مورد انتقاد شدید قرار خواهد گرفت؛ اما اگر رویکردی منصفانه داشته باشد و در خط انقلاب باشد مطمئنا برخورد شدیدی نخواهیم کرد.
این فعال دانشجویی ادامه داد: مهم ترین وظیفه آقای روحانی در دوسال آینده رفع مشکلات کشور است که عمده ترین آن ها مشکلات اقتصادی می باشد و تشکل های دانشجویی وظیفه دارند دولت را یاری کنند تا در انجام این عمل مهم موفق شود. دولت آتی باید بداند که هرجا که ما حرفی میزنیم ؛ نه از روی غرض بلکه از روی دلسوزی برای انقلاب اسلامی است. تشکلهای دانشجویی باید این رویکرد را داشته باشند که به دولت همانند بقیه ارگان ها در انجام وظایف اصلی کمک کنند.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان بیان کرد: اسلامی کردن دانشگاه ها، بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه، پاسخگو بودن در برابر تشکل های دانشجویی و پیگیری قاطعانه کرسی های آزاد اندیشی خواسته های اصلی و اساسی ما از وزیر علوم دولت آتی می باشد. وزیر علوم دولت اینده باید اسلامی کردن دانشگاه ها که مهمترین دغدغه تشکل های دانشجویی و مقام معظم رهبری بوده را به طور جدی پیگیری کرده و جزء کارویژه های اصلیش باشد.تولید ملی و حمایت از تولید ملی یکی از فاکتور های مهم برای حل مشکلات اقتصادی می باشد که حمایت از تولید ملی مستلزم برقراری رابطه ای مناسب بین صنعت و دانشگاه می باشد.
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان تصریح کرد: متاسفانه در دولت خاتمی شاهد این روند بودیم که فقط برخی از تشکل ها از حق کار کردن برخوردار بودند و جایی که نوبت به انتقاد از وزرای علوم،مثل آقای معین، می رسید یا از پاسخ گویی فرار کرده و یا برای دانشجویانی که آن ها را مورد انتقاد می دادند درخواست بررسی سیاسی، امنیتی یا قضایی می کردند. ما از دولت آتی انتظار این برخورد را نداشته و انتظار داریم مثل دولت های نهم و دهم فضایی باز را فراهم کنند و این روند همچنان ادامه پیدا کند.
کریمی تاکید کرد: ما انتظار داریم وزیر علوم آتی فکری اساسی برای پیگیری قاطعانه کرسی های آزاد اندیشی بکند تا شاهد رشد و شکوفایی نظری و اعتقادی دانشجویان باشیم.
وی اظهار کرد: اهمیت و شناخت دقیق تشکل های دانشجویی و دانشجویان برای اجرایی کردن کرسی های آزاد اندیشی، سلیقه ای عمل کردن برخی از روسای دانشگاه ها،جدید بودن ، عدم شناخت دقیق و درست از نحوه برگزاری و فاکتور های اساسی کرسی های ازاد اندیشی و همچنین ضعف مطالعاتی دانشجویان علت عدم برگزرای صحیح و پیگیری جدی کرسی های آزاد اندیشی در سالیان اخیر بوده است.
کریمی گفت: امیدواریم دولت آقای روحانی در چهار سال آتی فکری برای برطرف کردن عملکرد سلیقگی مدیران بکنند و جلسات هم اندیشی برگزار کرده و از تشکل های دانشجویی کمک بگیرند تا بتوانیم مبحث کرسی های آزاد اندیشی را به سرانجام برسانیم.
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی مستقل دانشجویان تصریح کرد: این ۸ سال بعد از سالیان گذشته و دولت های آقای هاشمی و خاتمی اولین دوره ای بود که با دانشگاه به صورت سیاسی برخورد نشد. درحالی که مهره های وزارت علوم در دولت های اقای هاشمی و خاتمی به گونه ای انتخاب می شدند که سیاسی باشند و نگاه سیاسی بر نگاه علمی و فرهنگی غلبه کند؛ در دولت نهم و دهم شاهد بودیم که کمترین نگاه سیاسی از طرف وزرا اعمال می شود که رویکرد علمی فرهنگی دولت نهم و خصوصا دولت دهم را نشان می دهد. البته انتقاداتی جدی به وزاری علوم دولت های نهم و دهم وجود دارد اما نسبت به دولت های قبل خود بسیار بهتر عمل کردند.
وی در پابان اظهار کرد: بحث اسلامی کردن دانشگاه و بحث اسلامی کردن علوم انسانی و مواردی از این قبیل در دولت دهم مطرح شد که تا قبل از ان پیگیری نمی شد و خواسته کلان در سطح کشور نبود.
کد مطلب : ۴۶۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما