۰
plusresetminus

صحبت‌های مادر ژاپنی‌الاصل شهیدبابایی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
مادر شهید محمد بابایی خطاب به دانشجویان گفت: انقلاب امانت شهداست؛ خیانت نکنید.
به گزارش حافظ به نقل از ایسنا، کونیکو یامامورا (Kniko Yamamura) مادر شهید محمد بابایی در مراسم گرامیداشت روز زن در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اسلام نه تنها دین سختی نیست، بلکه دین بسیار راحتی نیز هست. این زن ژاپنی الاصل که در سن بیست سالگی به ایران آمده و مسلمان شده است، افزود: وقتی قرآن می خوانیم، باید به مفاهیم آیات آن دقت کنیم و نباید از آن کوچکترین فاصله ای بگیریم.

 
مادر شهید محمد بابایی با بیان اینکه نقش زن در جامعه بسیار مهم است، تصریح کرد: دین اسلام به شخصیت زن، اهمیت بالایی داده است و زن می تواند موجبات سعادت یک کشور را نیز فراهم آورد. وی با بیان اینکه تربیت فرزند بهترین و واجب ترین شغل برای یک زن است، خاطرنشان کرد: چادر برای زنان محدودیت نیست، بلکه زنان می توانند با داشتن چادر در محیط اجتماعی فعالیت داشته باشند.

 
کنیکو یامامورا (Kniko Yamamura) با بیان اینکه علم و تکنولوژی در کشور ژاپن بسیار بالاست و در کنار آن آمار خودکشی نیز بالاست، اضافه کرد: علت آمار بالای خودکشی این است که وقتی فرزندان از مدرسه به خانه برمی گردند، کسی نیست که به عواطف و احساسات آنان پاسخ دهد و این تنهایی باعث این کار می شود.

 
مادر شهید محمد بابایی دوستی با خانواده را در دین اسلام و کشور ایران حائز اهمیت دانست و افزود : وجود انسان های خیر در کشور ایران، از برکات دین مبین اسلام است. این زن ژاپنی الاصل فرزندان ایرانی را تربیت شده مکتب اسلام معرفی و تصریح کرد: فرزندان ایرانی با ایمان اسلامی شان در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل با رشادت جنگیدند و از خاک و کیان مملکت خود دفاع کردند.

 
وی در پایان سخنان خود خطاب به پسران نیز گفت: پسران و مردان نیز باید حجاب داشته باشند و چشمان خود را از نامحرم حفظ کنند و لباس های تنگ و نامناسب نپوشند.
کد مطلب : ۶۰۲۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما