۰
plusresetminus

طرح مشاوره " بهار نیکو" برای نخستین بار در جهرم اجرا می‌شود

تاریخ انتشارجمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
فرماندار ویژه جهرم از اجرای طرح " بهار نیکو" برای نخستین بار در جهرم خبر داد و گفت: بررسی این طرح در دستور کار قرار دارد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از جهرم، علیرضا صحرائیان شامگاه پنج‌شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی-اجتماعی که با حضور اعضای این کارگروه و متخصصان غیردولتی در فرمانداری جهرم برگزار شد، اظهار داشت:20 میلیارد تومان به بیش از 2 هزار و 500 نفر به افراد مددجو کمیته امداد امام خمینی (ره) جهرم در 4 سال گذشته پرداخت‌شده است.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: کمیته امداد جهرم 19 هزار مددجو در قالب 8 هزار خانوار تحت حمایت دارد که بیش از 700 نفر از این تعداد زنان سرپرست خانواده هستند که باید این قشر در برنامه‌های حمایتی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگروه، گفت: آسیب‌شناسی مشکلات اجتماعی - فرهنگی شهرستان، تحلیل و شناخت وضع موجود درزمینهٔ فرهنگی و اجتماعی جهرم و برنامه‌ریزی برای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در یک فرایند یک‌ساله ازجمله اهداف برگزاری این کارگروه است.

صحرائیان با اشاره به اینکه این کارگروه به مدت 3 سال در جهرم برگزار نشده است، تصریح کرد: از مزیت این کارگروه عضویت همه مسئولان ذی‌ربط و تیمی از پزشکان و متخصصین امور اجتماعی است که این گروه به مسئولان عضو جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مشورت می‌دهد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش اشتغال رابطه معکوس دارد، گفت: با کاهش فقر و بیکاری شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد خواهیم بود که در این راستا باید کارگروه اقتصادی در کنار این کارگروه فعالیت مؤثر خود را ادامه دهد.

صحرائیان از برگزاری کارگاه‌های مهارت زندگی در جهرم خبر داد و خاطرنشان کرد: بررسی طرح بهار نیکو در جهرم در دستور کار قرار دارد و با تشکیل این مهم مشاوره اجباری قبل از ازدواج بر اساس شرایط سنی، تحصیلات و غیره داده می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۰۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما